דיווח: גרמניה תקים קו רכבת ראשון באפגניסטן
ה"דר שפיגל" הגרמני דיווח כי צבא גרמניה שוקל אפשרות לבנות רכבת בצפון המדינה, שתקל על התנועה של כוחות נאט"ו ועל האספקה לבסיסים

מסילת רכבת. צילום ארכיון: SXC
מלבד מסילה קצרה שמגיעה מאוזבקיסטן, כמעט ואין באפגניסטן תשתית של רכבות. בכל רחבי המדינה ישנם פחות מ-25 קילומטרים של מסילות, אורך אשר מורכב מכמה קווי רכבות שמגיעות לאפגניסטן ומפסיקות סמוך לגבול.
על פי ההצעה הגרמנית, מסילת הרכבת תשתרע על פני 67 קילומטרים ותחבר את העיר מזר אי-שריף שבצפון אפגניסטן עם העיר האוזבקית טרמז, שם נמצא בסיס של חיל האוויר הגרמני. לאחרונה חתמה גרמניה על הסכם עם מוסקבה, שמאפשר לה להעביר אספקה לאפגניסטן באמצעות רכבת דרך הטריטוריה הרוסית.
הקו החדש יקל מאד על העברת אספקה לבסיס הגרמני הגדול באפגניסטן, שנמצא בעיר מזר אי-שריף. מחיר הקמתו של קו הרכבת עדיין לא תוקצב, אך הצבא מקווה לתרומות מקרן הפיתוח הגרמנית ומארגונים בינלאומיים, כשהם מדגישים את היתרונות הכלכליים.
הקו יקום על חורבות קו סובייטי ישן
יש לציין כי לצבא גרמניה ישנם יותר מ-3,000 חיילים באפגניסטן הנמצאים שם כחלק מהשתייכותם לכח נאט"ו, שמתבסס ברובו בצפון המדינה.
הקו יקום על חורבותיה של תשתית רכבת סובייטית ועל גשר שחוצה את נהר אמו דריה, הנהר שמהווה גבול גיאוגרפי מפריד בין אפגניסטן לאוזבקיסטן. הגשר, שנבנה בשנת 1982, נסגר על ידי
הטאליבן בשנת 1997 לאחר שהארגון השתלט על האיזור ונפתח מחדש רק בשנת 2001.
במקביל, קו רכבת במימון איראני שישתרע לאורך של כ-200 קילומטר נמצא בבנייה מאז שנת 2006 ויחבר בין העיר משהאד שבמערב איראן והעיר הראט שבמערב אפגניסטן. כמו כן ישנן כמה הצעות לקשר מזרח אפגניסטן באמצעות קו רכבת לפקיסטן.







נא להמתין לטעינת התגובות







