אובמה: ג'ון מקיין לא יודע מול מה הוא עומד
ברק אובמה תקף את יריבו הרפובליקני והזהיר אותו כי לא ייתן יותר להטיל ספק במידת האהבה שלו למדינה

ברק אובמה בקרוליינה הצפונית. צילום: אי-אף-פי
בעצרת בחירות שקיים אמש בקרוליינה הצפונית קרא המועמד הדמוקרט לתומכיו להילחם יותר עבור הנשיאות. "התפקיד שלנו בבחירות הוא לא רק 'לנצח', על אף שאני מאמין גדול בזכייה", אמר אובמה. "אני לא מתכוון להפסיד את הבחירות האלה. ג'ון מקיין לא יודע מול מה הוא עומד. הוא יכול לדבר כמה שהוא רוצה על בריטני ועל פאריס, אבל אין לי זמן לשטויות האלה".
בנאום בפני ותיקי מלחמות בפלורידה שב אובמה על התנגדותו למלחמה בעיראק ואמר כי גם תגבור הכוחות, שבו תמך מקיין, לא הביא לתוצאות הרצויות של פיוס פוליטי שיאפשר את השגת השלום בעיראק.
"זה השיפוט שעשיתי והמדיניות שעלינו להתעמת עליה כי יש לנו חילוקי דעות בבחירות האלה", אמר המועמד הדמוקרט. "אחד הדברים שעלינו לשנות במדינה הוא הרעיון שאנשים לא יכולים שלא להסכים בלי להטיל ספק בדמותו של האחר או בפטריוטיות שלו. תנו לי להיות ברור: אני לא אתן לאף אחד להטיל ספק באהבה שלי למדינה הזו".
תשדירים שליליים על הכלכלה
העיתון ניו יורק טיימס דיווח היום כי אובמה החל בשבועות האחרונים לשדר סרטוני בחירות תקיפים יותר נגד מקיין, בעיקר במדינות המפתח החשובות עבור ניצחונו. בין השאר מציגים התשדירים את מקיין כמנותק מהמצב הכלכלי של מעמד הביניים.
התשדיר של אובמה נגד מקיין. צילום: יוטיוב
הסרטונים השליליים משודרים בתחנות מקומיות בעוד שבערוצים הלאומיים משודרים סרטונים חיוביים יותר, בדרך כלל בשעות צפיית השיא כאשר משודרות תחרויות הספורט מהאולימפיאדה.
בפילדלפיה, באיסט לנסינג שבמישיגן, בגרין ביי שבוויסקונסין ובלפחות חמש ערים מרכזיות נוספות משודר סרטון שמנוגד לטענתו של מקיין כי "אנחנו בעידן משגשג וטוב עם אבטלה נמוכה". בתשדיר נראים תושבים שאומרים בין השאר כי "מחירי הדלק עלו, מחירי החלב עלו". הסרטון שודר על אף
שמאז שמקיין אמר את הדברים בינואר הוא הודה כי המצב הכלכלי החריף.
בערים אחרות, כמו דה מוין באיווה וטמפה בפלורידה, משודר סרטון שזכה לכותרת "כלכלה, מאת ג'ון מקיין: תומך בג'ורג' בוש 95% מהזמן, מבזבז 10 מיליארד דולר בחודש על המלחמה בעיראק".
בסך הכל שודרו בשבועיים האחרונים שישה תשדירי טלוויזיה ושתי הודעות רדיו של אובמה נגד מקיין, כולם עם מסר כלכלי. רק ביום ראשון האחרון הוציא מטה אובמה 400 אלף דולר כדי להריץ שני תשדירים יותר מ-600 פעם.
"אם אתה יכול להיות שלילי בשקט, זה מה שהוא עושה. אני חושב שהתפיסה היא שהוא עדיין מנהל קמפיין חיובי", אמר אוון טרייסי, נשיא ארגון למחקר תקשורתי שעוקב אחרי פרסום פוליטי. "זה די חכם, האסטרטגיה של שוטר טוב-שוטר רע".







נא להמתין לטעינת התגובות







