גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


חיים יבין פרזנטור? זה חלק מטרנד

חיים יבין יפרסם בקרוב את חברת האוטובוסים "דן". הוא לא מגיש החדשות הראשון שחוצה את הקווים ועובר לעולם הפרסום. יצאנו לבדוק מה גורם למפרסמים לפנטז על עמנואל רוזן-ולא רק על בר רפאלי

חני יודל | 19/8/2008 12:04 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
אחרי גדי סוקניק, הגיע תורו גם של חיים יבין לעבור לפרסומות. מי שמכונה "מר טלוויזיה" יככב החל בדצמבר ובמשך שנה בקמפיין לכרטיס החכם "רב קו" של חברת האוטובוסים דן, בעידוד משרד התחבורה. בכירים בענף מעריכים כי יבין יקבל עבור תפקידו החדש מאות אלפי שקלים. נוסף לקמפיין שיציג את הכרטיס, הוא ישתתף במסע יחסי ציבור והסברה לשירות החדש.
 
חיים יבין. משדר אמינות
חיים יבין. משדר אמינות צילום: קוקו

בכך מצטרף יבין לעיתונאים אחרים ומגישי חדשות שגויסו לקמפיינים, ובהם כאמור גדי סוקניק לבנק לאומי למשכנתאות, יאיר לפיד לבנק הפועלים, גדעון רייכר, שכיכב לפני כ-10 שנים בקמפיין ויזה אלפא ומירי נבו ל ביטוח ישיר. כל אלה הם אנשים הנתפסים בציבור כבני סמכא בתחומם, והם דמויות בעלות אמינות גבוהה. לכן הם נחשבים ל"אוטוריטות": בשונה משימוש שנעשה בשחקנים ובזמרים כפרזנטורים, שם המטרה הברורה היא לצבור פופולריות תוך כדי דהירה על הצלחת הסלב. החברות שעושות שימוש באוטוריטות מנסות לנכס לעצמן ערכים של אמינות ורצינות.

הנוסחה, לכאורה פשוטה: האוטוריטה תדקלם משהו בקולה הסמכותי, והמפרסם ירוויח כמה נקודות. בפועל הדברים מורכבים בהרבה. "הבעיה הגדולה באוטוריטות היא שאנחנו לא לוקחים אותם לפרסם את מה שהם מומחים בו", אומר יגאל שמיר, סמנכ"ל קריאייטיב בגליקמן-נטלר-סמסונוב. "לכן, למרות שהם טובים מול מצלמה, רובם לא יודעים לספק שום דבר אחר. אי-אפשר לתת להם לשחק איזושהי דמות".
חולמים על אילנה דיין

בעיה נוספת, לדבריו, היא הסקפטיות של הצופים. "במידה מסוימת הצרכן מצפה מהאוטוריטות לניקיון כפיים", ממשיך שמיר. "כשסלב מפרסם משהו זה נראה הגיוני שהוא מנסה להתפרנס. כשמגיש חדשות לשעבר מוכר פתאום בנק זה יותר מקומם, הצרכן יחווה סוג של בגידה".
 
אבל הבעיות מתחילות עוד לפני כן. בניגוד לדוגמנים שנוצרים תחת

כל ריאליטי רענן, האוטוריטות המהוות פרזנטורים בפוטנציה אינן רבות כל-כך. מעבר לזה, כשהן משדרות חדשות או עוסקות בתפקיד עיתונאי אחר, אי-אפשר להעביר אותן למקבץ הפרסומות הבא. כך קורה, שכאשר מגיש חדשות או עיתונאי בכיר מחליט לעזוב, מחזרים אחריו מפרסמים ופרסומאים רבים שרוצים לשדר את מנת האמינות שלהם.
 
 אילנה דיין
אילנה דיין אריק סולטן
"החלום הרטוב של כולנו בענף הוא אילנה דיין", מגלה שמיר. מיעוט האוטוריטות והחיזור הרב אחריהן גורם להן לשקול היטב את הקמפיינים המוצעים, למרות הפיתוי לכסף קל. מאז עזב יבין את ערוץ 1 הוא קיבל כמה הצעות, בהן להוביל קמפיין לבית אבות. גורמים המקורבים לעיסקה שסגר עם חברת דן מספרים, שהיה קשה מאוד לשכנע אותו להשתתף בפרסומת. מה שהכריע את הכף היה המסר של החברה - המעבר מרכב פרטי לתחבורה ציבורית, שאמור להפחית את מספר תאונות הדרכים ואת הפגיעה באיכות הסביבה.

נופלים לקלישאות

אלא שגם לאחר שהצליחו לעבור את סף הסינון של האוטוריטות, משרדי הפרסום נופלים לרוב לקלישאות בשימוש בהן. אחת האופציות שנשקלת לסלוגן שילווה את הקמפיין של דן, למשל, היא "גבירותי ורבותיי, מהפך", על משקל המשפט המפורסם שבו פתח יבין את תשדיר הבחירות ב-1977."

אם אחרי 40 שנות קריירה זה יהיה המשפט שיתקשר ליבין, זו טעות בעיניי", חיווה דעתו איתי הרמן, סמנכ"ל הקריאייטיב ביהושע. הפנטזיה של הרמן, אגב, היא עמנואל רוזן. "הייתי רוצה מאוד לעשות קמפיין שיציג אותו כמישהו שצוחק על עצמו, על הדמות המשעממת שנוצרה לו. אני חושב שגם הצופים יעריכו יותר הומור עצמי. יש משהו באלמנט ההפתעה".

ניב חורש, סמנכ"ל קריאייטיב ולקוחות בראובני-פרידן, מסכים. "אני בטוח שהבנק היה יכול להסתדר מצוין גם עם הצב בלבד, בלי סוקניק. החוכמה היא לקחת את האוטוריטה ולעשות בה שימוש מעניין, מפתיע, אחר".

אילו מוצרים יכולות האוטוריטות לפרסם? לטענת הרמן, התשובה היא הכל - בתנאי שיעשו זאת נכון. "אני רואה את יבין מפרסם אפילו חטיף, הכל תלוי בנכונות שלו להומור עצמי ובקריאייטיב, שאמור להתאים לדמות שלו".

שמיר לעומתו סבור כי "מוצרים כמו דירה, ביטוח, משכנתאות, קופת חולים או מכונית הם מתאימים, משום שברכישתם חשובה האמינות ולרוב תיעשה פנייה רציונלית דרך האוטוריטה. הם לא יעשו זאת באופן משעשע, אבל המסר יעבור", טוען שמיר. "במוצרים בעלי מעורבות צרכנים נמוכה, פשוט חבל על הכסף בשימוש בפרזנטור".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
  • עוד ב''פרסום ושיווק''

כותרות קודמות
כותרות נוספות
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים