בשורה לנהגים בת"א: לא גוררים מכוניות
מפעילי משאיות הגרר בת"א שובתים זה היום ה-3 במחאה על תנאי העסקתם, ופועלים רק במקרי חירום. פקחי חניה, לעומת זאת, ממשיכים כרגיל

ביומיים האחרונים שובתים נהגי משאיות הגרר בתל אביב, שעובדים בחברת אתרים ירוקים, קבלן המשנה שמעניק את שירותי הגרירה לעירייה. הנהגים השובתים פועלים רק במקרי חירום, כמו גרירת כלי רכב שחוסמים צמתים ורחובות, וכן כלי רכב שחוסמים חניות נכים ואוטובוסים.
נהגי הגרר הסבירו היום כי השביתה פרצה במחאה על תנאי שכר ותנאי עבודה גרועים במיוחד. לטענתם, הם מקבלים משכורת על פי מספר כלי הרכב שהם גוררים מדי יום, וכי אם הם חוזרים למגרשי החניה בידיים ריקות - הם לא מקבלים משכורת, דבר אשר גורם להם לעבוד שעות נוספות.
בחברת אתרים ירוקים, לעומת זאת, טוענים כי העובדים פתחו במחאה באופן לא חוקי ובמטרה "להפעיל שרירים" על הנהלת החברה. גורם הבקיא בפרטים סיפר כי שני עובדים פוטרו על רקע בעיית אלימות, לאחר שלפני מספר שבועות הם תקפו את אחד הסמנכ"לים בחברה.
העובדים הושעו מעבודתם, ועל הרקע זה פתחו חבריהם בשביתה.
היום מתנהל משא ומתן בין נציגי הנהלת החברה לעובדים, על מנת שהמשבר ייפתר ויגיע לסיומו. בעיריית תל אביב יפו הסבירו כי אין להם קשר לסכסוך הזה, פרט לעובדה שמדובר בזכיינית שירותי הגרירה בעיר.
הפרשה מעלה סימני שאלה בנוגע למדיניות הפעלת הפקחים ונהגי משאיות הגרר בתל אביב. במשך תקופה ארוכה הכחישה העירייה כי הפקחים מקבלים בונוסים על מתן דוחות חניה, אולם נהגי הגרר חושפים כי הם מקבלים בונוסים שונים על עבודה מאומצת וגרירת כמות גדולה של מכוניות.
יואב ירדני, מנהל אגף החניה בעירייה, טען כי בעירייה לא קיימת מדיניות דומה של מתן תמריצים כספיים תמורת חלוקת דוחות רבים. "כל הנתונים מוכיחים ההיפך", אמר. "בשנה האחרונה חלה ירידה דרסטית במספר דוחות החניה שמחולקים בעיר תל אביב-יפו".
יחד עם זאת, הוסיף ירדני, "נבדוק את טענות העובדים נגד חברת אתרים ירוקים, בנוגע להתנהלות שנוגדת את המדיניות של העירייה".