המאבק בנושא שילוט החוצות מסלים
מכתב אזהרה לפני תביעה אזרחית נשלח לשר אבי דיכטר. השולח: משה נור, מבעלי "נור מדיה", הנפגעת העיקרית, הדורש להרחיק את מהנדס התנועה במשרד לביטחון פנים מתפקידו
את המכתב שלח באמצעות עורך דינו משה נור, מבעלי חברת "נור סטאר מדיה", ומוביל המאבק להחזרת השלטים באיילון, בעקבות הדיון האחרון שהתקיים בוועדת הכלכלה של הכנסת בהצעת החוק של ח"כ יורם מרציאנו להסדרת השילוט. בדיון הציג סדן מחקר, שקיבל כותרות בתקשורת, לפיו בחודשים ינואר עד מאי השנה, חלה ירידה של 56% בתאונות הדרכים ביחס לתקופה המקבילה ב-2007, וזאת בקטע הכביש בין מחלף לה-גרדיה למחלף גלילות. עם זאת הדגישה משטרת התנועה כי מדובר עדיין בנתונים גולמיים שטרם נותחו.

פרסומות בצדי נתיבי איילון. צילום: אריק סולטן
משה נור, מנכ"ל חברת שילוט החוצות נור, הביע זעם עם סיום הדיון על הנתונים. "הוא זרק פצצה לאוויר, שאינה מבוססת, כי נתונים של משטרת התנועה הארצית לגבי איילון, שגם פורסמו בתקשורת, מראים אחרת". כעת, במכתבו לשר דיכטר, מציג נור את הנתונים, לפיהם בחודשים ינואר עד אפריל השנה, לא רק שמספר התאונות לא ירד, אלא אף עלה במקצת – מ-53% ל-56%, לעומת התקופה המקבילה ב-2007. הנתון מתייחס לכלל נתיבי איילון.
"לא ייתכן הרי שרק חודש מאי שינה את התמונה", הוסיף נור לעסקים, "מה גם שסדן בחר במודע בקטע דרך מסוים בו הייתה ירידה בתאונות, בעודו יודע בוודאות כי הנתון מטעה ואינו מתייחס לכלל נתיבי איילון". במכתבו לשר דיכטר מוסיף נור כי מבדיקה נוספת מול משטרת התנועה הארצית עולה, כי גם אם מתייחסים לקטע הכביש הספציפי עליו דיבר סדן במחקר שהציג, הרי שבחודשים ינואר עד מאי, חלה ירידה מתמשכת במספר תאונות הדרכים מאז 2006.

שלטי חוצות עיבוד מחשב
"סדן הציג תמונה מעוותת ומגמתית בכוונה", טוען נור במכתבו, "פורום שילוט החוצות בארץ מאשים אותו באמירת שקר, סילוף נתונים, מגמתיות והטעייה מכוונת, ויש להרחיקו מתפקידו וטוב מוקדם ממאוחר". יצוין כי ההפסד המצטבר של חברות שילוט החוצות מהפסקת הפעילות באיילון מוערך במיליון שקל בחודש, כך שמאז הוסרו או כוסו השלטים בצו
בית המשפט, ב-1 בינואר השנה, הפסידו חברות השילוט הגדולות למעלה מ-6 מיליון שקל. וזה בלי להזכיר את הפגיעה בספקים השונים כמו חברות דפוס וחברות מדפסות, ואת סכנת הסגירה לחברות שילוט בינוניות וקטנות, שהפעילות באיילון היא לב הליבה שלהן.
"בשום מקום לא נמצא קשר בין שילוט חוצות לתאונות דרכים", מוסיף יגאל בראון, מנכ"ל איגוד חברות הפרסום, "ולהיתלות בפתרון לבעיית התאונות בהסרת השילוט זה לעג לרש, שרק הופך אותנו למדינה פחות נאורה. אני רואה באיסור הזה המשך לחקיקות אחרות, שמבטיחות נסים ונפלאות דרך איסור פרסום, כמו הגבלת פרסום איסור מהיר כפתרון להשמנת יתר, הגבלת פרסום אלכוהול וכיו"ב".








נא להמתין לטעינת התגובות


