לא מריח טוב
בגמר "המטבח," שהוקלט מראש, התבקשו הצופים לשלוח מסרונים, בנוסח שרימז כי הם יכולים להשפיע על הזכייה. קשת: הבהרנו שרק עזרא קדם בוחר במנצח

המטבח יח''צ
הגמר, אגב, צולם שבועיים לפני תאריך השידור. במסגרת המבצע נשאלו הצופים בפרומואים ששודרו בתדירות גבוהה את השאלה הבאה: "במסעדה של מי מהמתמודדים הייתם רוצים לאכול."?
האופן המעורפל שבו נוסחה השאלה, ובייחוד - העיתוי שבו שודרה, יכלו לגרום בנקל לחשוב כי זו למעשה קריאה לבחור במתמודד המועדף לזכייה. ואולם, הבחירה כאן הייתה כולה בידיו של השף עזרא קדם.
מדובר, אגב, במקרה טיפוסי. התחום האפור, בכל הנוגע למשלוח מסרונים בתוכניות ריאליטי, רק הולך ומתפשט. ע"ע ההצבעה המוזרה בגמר "הישרדות," שנערכה במקביל לבחירה של "חבר המושבעים." אין ספק גם, שלא מדובר ברמייה מוחלטת. מהעבר השני, ברור גם שנעשתה פה סוג של הטעיה מודעת, וששילוב המבצע בלב תוכנית הגמר לא נבע משיקולים ענייניים בלבד.
מצג מטעה?
מארגון הההגנה על צרכנים "אמון לציבור" נמסר בתגובה כי "כאשר מדובר בתוכנית מוקלטת שבה נדרשים צרכנים לשלוח מסרון, שאין לו כל משמעות או השפעה, מדובר על פניו במצג מטעה."
מקשת נמסר בתגובה כי הצופים אכן הוזמנו לקחת חלק פעיל בשידור הגמר, באמצעות מבצע מיוחד שנועד לאפשר להם להיות הלקוחות
הראשונים של מסעדת הפרס המיועדת ולזכות בארוחה חינם, ולא בהשפעה על זהות הזוכה. יתרה מכך, אסי עזר שהנחה את הגמר הדגיש באופן ברור כי המחליט הבלעדי על הזוכה הוא עזרא קדם. מה שעדיין מותיר שאלה אחת: מדוע לקדם מבצע של קשת והרודס, דווקא על ידי בקשה לתמוך באחד המתמודדים, ועוד בעיצומה של תוכנית הגמר?








נא להמתין לטעינת התגובות


