אתה יודוך אחיך
במהלך עמוק ומורכב ואמיץ הצלחת להעצים, לשקם ולהחיות את הישראליות המתפוררת על ידי הפגשתה מחדש עם העולם היהודי של עברך הפרטי, המשפחתי והלאומי. בבוא היום יעניקו החוקרים לטורך המופלא ב"מעריב" ולספריך מעמד בכורה ואתה תחשב לתלמיד חכם יהודי פורץ דרך וחדשן. מתוך ההספד שנשא חיים באר בהלוויית אדם ברוך
ברוך, אתה יודוך אחיך. כך נהגת, בלשונך הסתומה משהו, לפנות אל חבר בשעה שהיה רצוי לך. וכשזכיתי לאמירה כזאת מפיך השבתי גם אני לך בפסוק, ברוך מבנים אשר, יהי רצוי אחיו, פסוק ששמך ושם אביך משובצים בו.
את הדרך שבה בחן אביך כתר תורה, קופסת בשמים, או קונטרס מתפורר, היטבת כל כך לתאר בדברים שכתבת לזכרו: "משקיע עצמו בתוכם, אצבעותיו אוחזות בחפצים בעדינות, מניח את החפצים וחוזר אליהם. החפצים, מבחינתו, גם פיזיים וגם מטפורות. עולם יהודי שלם בכתר תורה אחד".
ואתה , שביודעין או שלא ביודעין, רצית ללכת בדרכיו, השקעת את עצמך בעולם הסוחף והמפתה של הישראליות שבאת בשעריה, באותו האופן שבה אביך הציב לפניך כמופת. השקעת את עצמך בהוייתם של רטוש ואצ"ג, של משה סנה ונתן ילין מור, ובאצבעותך נגעת בעבודותיהם של יחיאל שמי וקופפרמן, אריה ארוך ולאה ניקל, רפי לביא ויאיר גרבוז. מבחינתך, עבודותיהם היו גם פיזיות
במהלך עמוק ומורכב ואמיץ הצלחת להעצים, לשקם ולהחיות את הישראליות המתפוררת על ידי הפגשתה מחדש עם העולם היהודי של עברך הפרטי, המשפחתי והלאומי. ואם לעשות שימוש בשמות שבחרת לקרוא בהם את ספריך, הענקת ל"חיינו" "סדר יום" חדש שעומד כל כולו על "בתום לב". התאמצת לגרום לכך שבחיינו יהדהד דיבור והלכה כשפה.
בבוא היום, כשיבואו למפות את ספרות ה"שאלות ותשובות" של דורנו, יעניקו החוקרים לטורך המופלא ב"מעריב" ולספריך מעמד בכורה ואתה תחשב לתלמיד חכם יהודי פורץ דרך וחדשן. בהתמדה ובכשרון העמדת במרכז את הפשטות, את שמירת הלשון, את העצמת הפרטיות, את דרכי שלום כעקרון ולא כטקטיקה, ובעיקר את כבוד הבריות-עיקרים שעל פיהם יחיה האדם את חייו, וחייהם של בני אדם רבים, בני אדם שחלקם ניזונים אך ורק מעתונים, זכו על ידיך לחיים שיש בהם משמעות.
מתוך ההספד שנשא חיים באר בהלוויה.