גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


הכול נשאר במשפחה

בשקט בשקט, ארגוני היוצרים מנהלים ביניהם מו"מ שיסתיים בהסכמים בינם לבין עצמם. בקרוב ייווצר מצב שבו יעדיף היוצר להתקשר עם מפיק עצמאי, מאשר עם הזכייניות

לי-אור אברבך, תרבות | 23/5/2008 9:32 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
 
נפתלי גליקסברג
נפתלי גליקסברג ארכיון
לאחר שחתמו על הסכם עם קשת ובקרוב יחתמו גם על הסכם עם רשת, איגודי היוצרים מתפנים גם לחתום על הסכמי עבודה בינם לבין עצמם. בחודשים האחרונים מתקיים משא ומתן מתמשך ואינטנסיבי בין איגודי הבמאים, התסריטאים והעובדים הטכניים (אק"ט) לבין איגוד המפיקים, כדי לעגן בהסכמים מחודשים את שוק העבודה בטלוויזיה.

להסכמים אלו עשויות להיות השפעות מרחיקות לכת על התעשייה. בעיקר עשוי להיווצר מצב, שבו יינתנו תנאים טובים יותר ליוצרים שיבחרו לעבוד עם מפיקים עצמאיים ולא עם זכייניות הטלוויזיה המסחרית.

לדברי יו"ר איגוד התסריטאים, ליאורה קמינצקי, גם נושא תנאי התשלום לניו מדיה - האינטרנט והסלולר, צפוי לעלות בדיונים המרתוניים שיכנסו להילוך גבוה בחודש הבא. כזכור, נושא זה עמד במרכז שביתת התסריטאים הגדולה בארצות הברית, לפני חודשיים, ולא עלה כלל במסגרת ההסכם מול קשת.

"בארצות הברית לתסריטאים יש איגוד מאוד חזק", אומרת קמינצקי, "אצלנו שכר העבודה של בימוי פרק לטלוויזיה עדיין לא מסודר, אין תעריפי מינימום קבועים".התנאים שיוסדרו יהיו אך ורק במסגרת הפקות הסוגה העילית. כלומר, תוכניות הדרמה והתעודה.

"אנחנו מדברים על שכר מינימלי לתשלום", אומרת קמינצקי. "מובן שכוכבים שחושבים שהעבודה שלהם שווה יותר ירוויחו יותר. העניין הוא שאלה שאינם כוכבים, והסכימו להרוויח מינימום, לא פעם הורדו לאשפתות מבחינת תעריפים. כי כולם רוצים ליצור ולפעמים גם במחירים שערורייתיים".

בבסיס הדיונים, יעמוד ההסכם התקדימי שנחתם עם קשת. על פי ההערכה, התנאים שיינתנו בשוק ההפקה העצמאי ליוצרים יהיו גבוהים מתעריפים שנקבעו בהסכם עם הזכיינית, שלפיהם תסריטאי הכותב פרק בן חצי שעה בסדרת דרמה מרוויח 10,000 דולר .

בעבור סיטקום מקבל תסריטאי בקשת 6,000 דולר לפרק. במאים מקבלים בעבור פרק בסדרת דרמה באורך 50 דקות 9,500 דולר , ובעבור בימוי פרק של סדרה תיעודית באורך של עד 40 דקות 10,000 דולר .

"לזכייניות יהיה נורא נוח לעשות את

הכול אצלן ולהשאיר בידיהן את הבחירה בחברות הפקה נקודתיות שהם רוצים לעבוד איתן", אומרת קמינצקי. "אנחנו מאמינים שהביזור של הכוח נכון. אין לנו כוונה לחנוק את המפיקים, להפך, אנחנו רוצים לקדם את עבודתם".

לדברי עופרה אייבר, מנכ"ל איגוד המפיקים, "ברגע שמפיק סגר על תוכנית מול זכיינית, הוא הופך למעסיק. גם בהמשך, אם התוכנית צריכה להימכר, הוא זה שעושה את המכירה. תמיד מתקיימים משאים ומתנים להסדיר את השוק. בקרוב ייצאו הודעות ברורות בנושא".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
  • עוד ב''תקשורת''

כותרות קודמות
כותרות נוספות
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים