הקאמבק של גליקמן - בפייסבוק
לשאול מוכר הפרחים של דפי זהב יש כרטיס בג'יי-דייט, בקפה ובפייסבוק. יותר ויותר מותגים תוקפים אתכם מהדלת האחורית - הרשתות החברתיות
בפייסבוק יש לדמות, נכון לזמן כתיבת שורות אלו, 957 חברים, ביניהם גם אנשי פרסום. הוא פעיל ב-15 קבוצות, ועונה לכל מי ששולח לו מסר. לא מדובר כמובן בגליקמן עצמו – צוות של חמישה אנשים מטעם Y&R אינטראקטיב וחברת ריפרש, עסוקים בתפעול החיים האינטראקטיביים של הדמות, מהם איש קריאייטיב המועסק במשרה מלאה לנושא.
"בנינו מצגת שמראה איך שאול צריך לדבר ומה המאפיינים של הדמות", אומר ערן גפן, שותף ומנכ"ל Y&R אינטראקטיב. "יש לשאול סוג של סכיזופרניה, מאפיינים קומיים ועמימות בדיבור, והיה לנו חשוב שמי שיתפעל אותו יעשה את זה בשפתו". לדברי גפן, גליקמן היה שותף לתהליך בניית הדמות. "אנשים אוהבים להתחכך בדמות מוכרת", הוא מוסיף, "מי שאין לו הזדמנות בחיים האמיתיים, שמח מאד לעשות זאת דרך הרשת".

בצורה נקודתית יותר, גם משרד האינטראקטיב מקאן דיגיטל של מקאן אריקסון, השתמש ברשתות החברתיות כמנוף לפרסום מקוון. המשרד יצר דמות בשם סיגי טבק, בקמפיין לסדנת גמילה מעישון של קופת חולים כללית, שתיאר את סיפורה של סיגריה אחת שנשרפה מאהבה. לסיגי היה עמוד בפייסבוק וכרטיס בקפה דה-מרקר, שכלל פוסטים תחת שמה, אותם יצרה ותפעלה מחלקת הקריאייטיב.
לפני כשנה וחצי יצר גריי אינטראקטיב מקבוצת אדלר חומסקי קמפיין לתוכנית "החברים של נאור", דרך הרשת החברתית "מקושרים", עוד לפני עליית הפרומואים לסדרה. לכל אחת מהדמויות בתוכנית יצר המשרד בלוג אישי, שהפיק פוסט מדי יום. הבלוגים תופעלו על ידי אנשי הקריאייטיב בשיתוף נאור ציון, יוצר התוכנית.
השימוש ברשתות החברתיות ובבלוגים בקמפיינים פרסומיים, מנצל את הפלטפורמה האינטראקטיבית של הרשת, ומאפשר דיאלוג עם הקהל, מבלי להיתפס כפרסום מפריע. מעבר לזה, הפרסום מקבל משמעות של קמפיין ויראלי, עם הפצת המסרים בין החברים.
"היתרון
תימור גורדון, מנכ"ל חברת האינטראקטיב arc, מוסיף את העלויות הזולות כיתרון בשימוש ברשתות החברתיות כפלטפורמות פרסום. "אני צופה כי בעתיד המיקוד יהיה מספר רב של רשתות חברתיות קטנות, על פני מספר מצומצם של רשתות גדולות", הוא טוען. ועדיין, מוקדם להחליף את השימוש ברשתות לצורכי פרסום בשאר אמצעי הפרסום המקוון. "אני לא מסתמך על פרסום ברשתות החברתיות בלבד, אני לא סומך על הגולשים שיהיו אנשי הפרסום שלי", אומר גורדון. "החיבור לכל הרשתות החברתיות מביא אותנו לכמות של מעל מיליון ישראלים, אבל זה לא הכוח היחיד", מוסיף גפן. "הדרך הנכונה היא להשתמש בכל הכלים, גם בבאנר ובסרטונים".