גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


הקאמבק של גליקמן - בפייסבוק

לשאול מוכר הפרחים של דפי זהב יש כרטיס בג'יי-דייט, בקפה ובפייסבוק. יותר ויותר מותגים תוקפים אתכם מהדלת האחורית - הרשתות החברתיות

חני יודל | 20/3/2008 18:20 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
שאול מוכר הפרחים, הלוא הוא דבל'ה גליקמן, עושה בימים אלה קאמבק על המסך בקמפיין החדש של דפי זהב לאתר האינטרנט של החברה. אלא שהפרסומות בטלוויזיה, באמצעות שלמור אבנון עמיחי, מהוות רק טיזר לקמפיין האמיתי, שמתרחש כל כולו באינטרנט. לצורך כך יצק משרד הפרסום חיים שלמים לדמות של שאול, ופתח לו עמוד בפייסבוק, בלוג אישי, כרטיס בקפה דה-מרקר וברשתות חברתיות נוספות. מנויי אתר ההיכרויות ג'יי דייט ימצאו כרטיס שלו גם שם, פנוי להובלה.

בפייסבוק יש לדמות, נכון לזמן כתיבת שורות אלו, 957 חברים, ביניהם גם אנשי פרסום. הוא פעיל ב-15 קבוצות, ועונה לכל מי ששולח לו מסר. לא מדובר כמובן בגליקמן עצמו – צוות של חמישה אנשים מטעם Y&R אינטראקטיב וחברת ריפרש, עסוקים בתפעול החיים האינטראקטיביים של הדמות, מהם איש קריאייטיב המועסק במשרה מלאה לנושא.

"בנינו מצגת שמראה איך שאול צריך לדבר ומה המאפיינים של הדמות", אומר ערן גפן, שותף ומנכ"ל Y&R אינטראקטיב. "יש לשאול סוג של סכיזופרניה, מאפיינים קומיים ועמימות בדיבור, והיה לנו חשוב שמי שיתפעל אותו יעשה את זה בשפתו". לדברי גפן, גליקמן היה שותף לתהליך בניית הדמות. "אנשים אוהבים להתחכך בדמות מוכרת", הוא מוסיף, "מי שאין לו הזדמנות בחיים האמיתיים, שמח מאד לעשות זאת דרך הרשת".
צילום: יח''צ
את האשראם מצאתי בפורום ניו אייג' צילום: יח''צ
פשוט, מהיר וזול

בצורה נקודתית יותר, גם משרד האינטראקטיב מקאן דיגיטל של מקאן אריקסון, השתמש ברשתות החברתיות כמנוף לפרסום מקוון. המשרד יצר דמות בשם סיגי טבק, בקמפיין לסדנת גמילה מעישון של קופת חולים כללית, שתיאר את סיפורה של סיגריה אחת שנשרפה מאהבה. לסיגי היה עמוד בפייסבוק וכרטיס בקפה דה-מרקר, שכלל פוסטים תחת שמה, אותם יצרה ותפעלה מחלקת הקריאייטיב.

לפני כשנה וחצי יצר גריי אינטראקטיב מקבוצת אדלר חומסקי קמפיין לתוכנית "החברים של נאור", דרך הרשת החברתית "מקושרים", עוד לפני עליית הפרומואים לסדרה. לכל אחת מהדמויות בתוכנית יצר המשרד בלוג אישי, שהפיק פוסט מדי יום. הבלוגים תופעלו על ידי אנשי הקריאייטיב בשיתוף נאור ציון, יוצר התוכנית.  

השימוש ברשתות החברתיות ובבלוגים בקמפיינים פרסומיים, מנצל את הפלטפורמה האינטראקטיבית של הרשת, ומאפשר דיאלוג עם הקהל, מבלי להיתפס כפרסום מפריע. מעבר לזה, הפרסום מקבל משמעות של קמפיין ויראלי, עם הפצת המסרים בין החברים.

"היתרון

של הרשתות החברתיות, שהן יכולות בזמן קצר ובאמצעים פשוטים לייצר דיאלוג עם דמות המותג, ולכן חייבים לייצר סיפור מאחוריה, שלא תהיה פלקט", אומר גפן. "אנשים מבינים שזו דמות פיקטיבית, אבל משחקים את המשחק. בעמוד הפייסבוק של שאול מופיעים סרטונים של הקמפיינים, והחברים שלו מפיצים אותם הלאה".

תימור גורדון, מנכ"ל חברת האינטראקטיב arc, מוסיף את העלויות הזולות כיתרון בשימוש ברשתות החברתיות כפלטפורמות פרסום. "אני צופה כי בעתיד המיקוד יהיה מספר רב של רשתות חברתיות קטנות, על פני מספר מצומצם של רשתות גדולות", הוא טוען. ועדיין, מוקדם להחליף את השימוש ברשתות לצורכי פרסום בשאר אמצעי הפרסום המקוון. "אני לא מסתמך על פרסום ברשתות החברתיות בלבד, אני לא סומך על הגולשים שיהיו אנשי הפרסום שלי", אומר גורדון. "החיבור לכל הרשתות החברתיות מביא אותנו לכמות של מעל מיליון ישראלים, אבל זה לא הכוח היחיד", מוסיף גפן. "הדרך הנכונה היא להשתמש בכל הכלים, גם בבאנר ובסרטונים".   

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
  • עוד ב''פרסום ושיווק''

כותרות קודמות
כותרות נוספות
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים