גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


עקפו את הירוקים בסיבוב

מערכה נוספת בקרב נגד כביש 6 הסתיים בניצחון לחברת "דרך ארץ". המועצה הארצית לתכנון ולבנייה לא אישרה לבנות מנהרה בקטע הצפוני של הכביש, שלטענת הירוקים היתה אמורה להגן על הטבע והנוף

יובל לידור ואסף זלינגר | 6/2/2008 10:55 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
מאבקם הסיזיפי של הירוקים נגד סלילתו הנמשכת של כביש חוצה ישראל הסתיים שוב באכזבה עבור שוחרי איכות הסביבה.

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה החליטה אתמול שלא לאשר את בנייתה של מנהרה בחלקו הצפוני של כביש 6. לטענת הירוקים, המנהרה היתה אמורה לצמצם באופן ניכר את הפגיעה בטבע ובנוף באזור רכס הכרמל ורמת מנשה.

המאבק לבניית המנהרה החל בחודש מארס 2007, אז פנו אנשי אגודת "אדם, טבע ודין" למועצה הארצית בדרישה כי בחלקו הצפוני המתוכנן של כביש  6 - קטע 18 ממחלף עיןרתות עד צומת יגור-תיבנה מנהרה באורך של כשבעה ק"מ לפחות. מנגד, בחברת "דרך ארץ" המפעילה את הכביש טענו כי תכנון הקטע כבר הסתיים ובניית מנהרה תביא לייקור משמעותי בעלות הסלילה, על חשבון משלמי המסים.

חברי המועצה קבעו בהחלטתם כי להצעה לבנות מנהרה בקטע הכביש בין רגבים לרמת מנשה אין יתרונות כלכליים, תנועתיים או סביבתיים. זאת בהשוואה להצעה הקיימת לסלול את קטע הכביש תוך בניית שני גשרים ומנהרה קצרה וכן מעבר אקולוגי באורך 300 מטר בו יכוסה הכביש בצמחייה טבעית כדי לאפשר מעבר חיות בר.

"חלקים גדולים מהנתונים שנמסרו למועצה מוטים וחסר לה מידע משמעותי", הגיבו
אתמול ב"אדם, טבע ודין". " לאור כל אלה נעשה כל שביכולתנו להפוך את ההחלטה על פיה ואם יידרש נחזור לערכאות משפטיות על מנת למנוע את ביצוע ההחלטה".

המנהרה בקטע 18 היתה אמורה להיות הארוכה ביותר בישראל ואחת הארוכות בעולם. כיום המנהרה הארוכה ביותר בישראל לכלי רכב נמצאת בכביש המנהרות, בין ירושלים לגוש עציון, ואורכה 970 מטר בלבד.

לפני כשנה החלה העבודה על פרויקט מנהרות הכרמל במסגרתו נחפרות בחיפה שתי מנהרות באורך כולל של 4.7 ק "מ.

מהמועצה הארצית לתכנון ולבנייה נמסר: "חברת כביש חוצה ישראל קיימה בנושא בדיקה מקצועית ומקיפה שהתמקדה בעיקר במשמעויות התחבורתיות, הסביבתיות והכלכליות של חלופת המנהור בהשוואה לחלופה המאושרת כיום בתוכנית המתאר.

''הבדיקה הצביעה על פער ניכר של כר2.5 מיר ליארד שקל בין עלות ההקמה של החלופה המאושרת לבין המנהור".

ראש המועצה ומנכ"ל משרד הפנים, אריה בר, טען אתמול כי בניית המנהרה מיותרת. "ההצעה שהתקבלה לסלילת הכביש לקחה בחשבון צמצום גדול בפגיעה בנוף ובטבע.

עצם בניית המנהרה היתה מפריעה לרצונה של המדינה להסיט את תוואי הכביש בלאו הכי מאזור חיפה לחלק המזרחי של הגליל".
מנהרת חדיד בכביש 6
מנהרת חדיד בכביש 6 ארכיון מעריב
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים