גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


ניצחון לתושבי השרון

תושבי השרון רשמו השבוע ניצחון בקרב על בריאותם: בג''צ הורה למדינה לחזור אל שולחן התכנונים ולבחון ב''לב נקי ובנפש חפצה'' את חלופת המנהור לדרך 531

nrg מעריב | 18/1/2008 10:31 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
הישג לעיריות רעננה והרצליה ולתושבים: בג"צ המליץ למדינה לבחון את טענות העיריות בנוגע לסלילת דרך 531 ולשקול ברצינות ובחיוב להעביר את תוואי הכביש במנהרה בעלת מנגנון טיהור האוויר המזוהם הנפלט ממנה.

מדובר בבג''ץאחד מתוך שנייםשהוגשו נגד סלילת כביש 531 כפי שתוכנן. גם ארגון ''אדם, טבע ודין'' הגישו לאחרונה עתירה דומה בבקשה לבחון את חלופת מנהור הכביש שיחבר את כביש 6 עם כביש החוף בתוואי שעובר מדרום לרעננה ודרך הרצליה.

תושבי האזור התארגנו זה מכבר וקראו למדינה לבחון את האפשרות להעביר את קטע הדרך המדובר במנהרה. התושבים זכו לתמיכתם המלאה של שתי העיריות, אך קריאתם נדחתה בטענה שהעלויות גבוהות מדי. ועד הפעולה והעיריות טענו שחלופת המנהור לא נבחנה באופן רציני ועתרו לבג''ץ.

בעתירתן לצו על תנאי ובקשה לצו ביניים נטען כי התוואי המתוכנן עובר סמוך לשכונות מגורים ובהן עשרות אלפי תושבים החשופים למפגעים הצפויים מביצוע התוכנית במתכונתה הנוכחית. זאת בנוסף לשימוש בשטחי קרקע נרחבים, בזבוז מאות דונמים לצרכי תשתית ופגיעה נופית.

בג"צ הורה לצדדים לקחת פסק זמן של שישים יום במהלכם ייבחנו הטיעונים ויוגשו המסקנות לבג"צ.

ראש העיר רעננה, נחום חופרי, וראש עיריית הרצליה, יעל גרמן, בירכו על ההחלטה ומסרו כי "זהו צעד ראשון וחשוב בדרך לקיום בחינה משמעותית של חלופת המנהור. אנו קובעים את גורל הדורות הבאים ונראה כי הציבור בשל ומצפה לשינוי סדרי העדיפויות".

הדיון נערך בהרכב של שלושה שופטים בראשותו של השופט ריבלין, בסופו מצאו לנכון השופטים כי יש להתייחס לטענות העיריות ונקבע כי על רשויות המדינה לבדוק אותן "בלב נקי ובנפש חפצה", כדברי השופטים.

בעקבות הערות השופטים בבג"ץ נציגי המדינה חזרו בהם מההתנגדות לבחינת חלופת
המנהור לדרך 531 והמדינה הסכימה לקבל על עצמה לקיים בדיקה מעמיקה של החלופה על כל היבטיה.

יש לציין כי לא התושבים ולא ראשי העיריות מתנגדים לסלילת הכביש עצמו ואף להיפך, כולם מסכימים כי הדרך החדשה חיונית לאזור ואמורה לספק פתרון תחבורתי ומענה לבעיות הפקקים בשתי הערים. תושבי האזור מבקשים לדאוג לצמצום הנזקים הסביבתיים והבריאותיים ככל האפשר.

ראשי הערים הוסיפו "אנו מלאי תקווה כי הבחינה התחבורתית תוכיח כי פתרון המנהור , לא רק צודק והכרחי אלא גם כדאי מבחינה כלכלית".

יו"ר מפלגת  הירוקים, פאר ויסנר, שעתרה אף היא לבג"ץ, מתנגד לסלילת הכביש באופן עקרוני ותומך בהקמת רכבת, שתצמצם את השימוש ברכב פרטי. "מדובר בכביש מיותר אשר משמעותו הזזת הפקק ממקום אחד למקום אחר ויש להשקיע במערכת הסעת המונים במקום בכבישים".

"הייתה כאן שגיאה קשה כאשר החליטו לכרוך את הכביש לרכבת בחבילה אחת, הרכבת בתוואי 531 תתרום להורדת נפח התנועה בכלל כבישי גוש דן, זאת בניגוד לכביש 531 עצמו שיביא רק להגברת השימוש ברכב פרטי וזאת על חשבון הרכבת.

''לצערנו מדיניות ממשלת ישראל מוכתבת בידי קבליני התשתיות הכבישים, הממשלה פועלת בכל דרך לבלום את קידום מערכת הסעת המונים שישראל כה זקוקה לה."
עדכון אחרון : 6/10/2008 11:26
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים