גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


אי אמון?

קברניטי ערוץ 10 התקשו אתמול להסתיר את האכזבה. למרות השיווק האגרסיבי והפרומואים האינסופיים לא הצליחה התקווה הגדולה של הערוץ, "הישרדות", לעקוף את הנבחרת המפזזת של "נולד לרקוד". "החטא העיקרי שלהם היה היוהרה" מתנדבים בערוץ 2 לזרות מלח על הפצעים. למרות זאת, המלחמה רק התחילה

לי-אור אברבך | 17/12/2007 11:51 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
צופי הטלוויזיה לא יכלו שלא לשים לב למתח שליווה את סוף השבוע האחרון. בערוץ 10 לא פספסו שום הזדמנות לשדר עוד פרומו לגרסה הישראלית של תוכנית הריאליטי "הישרדות", וגם בערוץ 2 המתחרה היה אפשר להבחין בתכונה רבה לקראת מוצאי שבת, כאשר בחרה הזכיינית "קשת" לשבץ את תוכנית האולפן הראשונה של העונה השלישית של ריאליטי המחול "נולד לרקוד". בערוץ 10 לא הסתירו את הציפיות הגבוהות, בערוץ 2 לא התכוונו לוותר בלי להשיב מלחמה.

בערוץ המסחרי הצעיר יחסית ניבאו לפני שבת שהפקת הענק תקצור 17 אחוזי צפייה, וחלמו על 20 אחוזים ויותר. אולם כבר בדרך, כשראו את ההתאמצות המוגברת של זכיינית ערוץ 2 "קשת", ויתרו שם על החלומות והסתפקו במציאות. רק 14.9 אחוזי צפייה הביאה התקווה הגדולה בהנחיית גיא זוארץ, אל מול 23 האחוזים שגרפו הרקדנים של צביקה הדר בערוץ המתחרה. בשורה התחתונה זו לא היתה התרסקות, אילולא התעופפו הציפיות גבוה כל כך.

"אנחנו אנדרדוג מלא אמונה ונמשיך להילחם", היה נוסח התגובה הרשמית שיצאה אתמול מערוץ 10 לנתונים. "קצת הכשלנו את עצמנו", היה מי שאמר שם אתמול, "אולי זה חטא ההיבריס. יצרנו דיבור מוגזם מעט, ונסחפנו איתו. אבל עוד מוקדם לקבוע איפה באמת טעינו". ביום שאחרי ישבו בערוץ 10 וניסו להבין איפה היתה התקלה. המסקנה היתה שמה שהיה צריך להיעשות נעשה. עדיין, הבינו שם, זה הערוץ החלש יותר ומול מלחמה משומנת ועתירת כח כמו זו של "קשת" קשה להתמודד. כעת, הם אומרים, לא נפסיק להשקיע בפרסום ולא נפסיק בקידום האינטנסיבי. הקהל עוד יגיע.

"השבת שלנו היתה פחות מחמישה אחוזי צפייה. שילשנו את הרייטינג שלנו, וזה הישג מדהים", אמרה סמנכ"לית התוכניות של הערוץ ליאת פלדמן, שלא הפגינה אמנם התלהבות מהתוצאות, אך גם לא מסתובבת חפוית ראש. "אם מסתכלים בהתקדמות הרייטינג של התוכנית, רואים שזה התחיל בסביבות עשרה אחוזים והלך והתקדם, עד שזה הגיע בסוף התוכנית לסביבות 17 אחוז, כך שזה מראה מגמה חיובית של צופים שהתווספו. הקהל לא הרגישו אכזבה. הייתי מרגישה מודאגת אילו ירדנו".

לעומת זאת בערוץ 2 מיהרו להגדיר את התוצאה ככישלון. "בשביל 'קרב סכינים' זה הישג יפה מאוד", אומר גורם בערוץ, "בשביל 'הישרדות', עם השקעה של חמישה מיליון שקל, זה כישלון טוטלי. החטא העיקרי שלהם היה חטא היוהרה. בלרצות מספרים לא נורמליים, במקום לבוא ממקום צנוע. הם באו ממקום של שחצנות, אז זה מה שהם קיבלו. הבעיה העיקרית היא בפורמט. התוכנית לא קצבית, היא של יפים ויפות ולוקיישנים אבל זה לא מספיק".

דמות בכירה בתקשורת אמרה אתמול כי למעשה ערוץ 10 כרה לעצמו את הבור. "מבחינה תדמיתית, לומר שהריאליטי הזה הוא קרב ההישרדות של ערוץ 10, זה לכרות לך בור. מבחינתם זה היה סיכון גדול מדי, כי המותג הזה 'הישרדות' הוא לא מותג חדש, הוא מרוכז מאוד ולא בהכרח אכיל בסלון הישראלי. 'קרב סכינים' יודעת לעשות כמעט 16 אחוזי רייטינג, כי זה פורמט עדכני יותר".

בערוץ 10 היו מי שהעדיפו אתמול להאשים דווקא את התקשורת בציפיות הגבוהות. "אנחנו יצרנו מוצר יקר שמבחינת תוכן אנחנו מאמינים בו", אמר אחד מבכירי הערוץ, "את ה'הייפ' יצרה התקשורת. זה בא מהתגובה של ערוץ 2 שהשקיעו מאמץ קידומי. אני לא חושב שמישהו בערוץ 10 הכריז שזה יהיה יום הניצחון. זו ריצת מרתון, לא למרחקים קצרים".

כפי שכבר פורסם, השאיפה של ערוץ 10 היתה לחולל את המהפך שטרם התרחש בהרגלי הצפייה של הישראלים. קברניטי הערוץ כבר חשו בחכם את טעמה של הנגיסה בפריים טיים של ערוץ 2, בלי להציב ממול כדורגל או משדר חדשותי נדיר. מתברר שזה היה מוקדם מדי. הערוץ מתקשה להעפיל מעבר ל-15 אחוזי הצפייה שאפשר להשיג בהצבה של "קרב סכינים", או "לרדת בגדול" ממול.

לזכותו של הערוץ ייאמר שלא חששו שם ללכת על כל הקופה. "היה קל יותר להשיק את זה ביום שני", אומרת פלדמן, "או עם פלטפורמה של משחק כדורגל. אבל אנחנו רצינו לעורר את הצופים דווקא במוצאי שבת, יום שהצפייה בו יותר חלשה אצלנו והצלחנו להזיז שם את האנשים".
צילום: יח''צ
נולד לרקוד. הפציצו את האי צילום: יח''צ
ערוץ 2 בקרב בלימה

אנשי ערוץ 2 היו הראשונים אתמול לבשר לעיתונות על הנתון הרופס של 10. ב"קשת" ששידרה בשבת מול "הישרדות", לא בחלו בשום אמצעי כדי לא לאבד את המעמד ארוך השנים. ראשית כל הציבו מול התוכנית הטרייה את התוכנית שנחשבת היום לחזקה ביותר בלוח המשדרים, "נולד לרקוד". אם לא די בזאת, מדובר גם כך בתוכנית שנחשבת חזקה במיוחד, שכן היה זה שלב המעבר של הנבחרת לאולפן. ב"קשת" לא עצרו שם. הם דחסו תוכנית מושקעת ולבד מהמחוללים נתלו על הסיפון גם שופטי "רוקדים עם כוכבים", עידו רוזנבלום, רן דנקר ואחרים. גם הפרסומות היו מעטות, ומקבץ הפרסומות הראשון שודר רק בשעה המאוחרת 21:55.

על פי ההערכה בשוק התקשורת, מדובר בהשקעה גרנדיוזית של 150 אלף דולר בפרק המיוחד. "קשת" השקיעה בשידור התוכנית המיוחדת משאבי קידום דומים לאלו שהיא משקיעה בגמר "כוכב נולד". ראשי הזכיינית היו נחושים להעביר את המסר "אל תתעסקו איתנו". בקשת הקפיצו את "נולד לרקוד" היישר למשבצת של יצפאן, שהיה אמור לעבור לתקופת לקטים. מי שנדפק כרגיל הוא הערבים.

המשבצת של "עבודה ערבית" הופקעה לטובת הריאליטי הצבעוני מתוך הבנה ברורה שב"הישרדות" אי אפשר להילחם בדרמה, ועוד בערבית. על כן אמג'ד והמשפחה הועברו ליום רביעי. אך לא רק לוח השידורים עודכן ב"קשת". במהלך כל התוכנית היה ויסות מדויק וחי של הפרסומות באופן שיותאם ליציאה לפרסומות בערוץ 10. ההנחיה היתה ברורה-אין

סיכוי שהם יהיו בפרסומות וגם אנחנו. בקשת הגדילו ועשו וכשבערוץ 10 יצאו לפרסומת ניבטו על המסך פניו המחייכים של רן דנקר, השווים הרבה יותר מ-20 דוגמנים חצי עירומים, אך עדיין אלמונים.

ב-10 יודעים כי "קשת" וכמוה גם "רשת", שתעבור מחודש ינואר לשדר בסופי השבוע, לא יוכלו להשקיע סכומים דומים בכל שבוע. לסוף השבוע הבא, אחד האחרונים בשלטונה, מתכננת "קשת" מכה כפולה להישרדות. ליום שישי נדחה הפרק המיוחד של "רק בישראל" בהשתתפות כוכבי "ארץ נהדרת", ו "זהו זה" ולשבת עוד סשן של ריקודים. אבל גם עכשיו בערוץ 10 לא מודאגים, "הישרדות רק תהפוך מעניינת יותר ויותר", אומרת פלדמן, "זו כבר לא תהיה חבורה של אנשים זרים. יתחילו יחסים בין הדמויות ויהיה מקום לסיפורים בין אנשים".

למעשה, בערוץ 10 מעולם לא העזו להתמודד עם מותג חזק כמו "נולד לרקוד", ודאי שלא בסופי השבוע. ההצלחה החשובה אולי של הערוץ במאבק הבלתי אפשרי הזה היה בעובדה שהריאליטי הצליח להביא צופים, שעד היום לא היו בערוץ. 10 נחשב לערוץ "סנובי" יחסית. צופים בו בעיקר גברים משכילים. "הישרדות" הצליחה לראשונה להביא לערוץ 10 שאינו מאופיין בצפייה משפחתית, בני נוער וילדים. אם מפלחים את נתוני הקהלים שצפו ב"הישרדות", רואים כי רייטינג הילדים בני ארבע עד 11 עמד על שמונה אחוזים, מה שהופך אותה לתוכנית הילדים הנצפית ביותר בערוץ, חוץ ממשחקי הכדורגל.

צילום: יוסי אלוני
בקרוב: יחסים בין הדמויות צילום: יוסי אלוני
יריית הפתיחה

אך ההתרחשויות של סוף השבוע האחרון הן רק יריית הפתיחה של הקרב על הרייטינג, ובנפגעים יהיה אפשר למצוא גם את הצופים שימשיכו לסבול משינויים של הרגע האחרון בלוח המשדרים. כעת מסתמן כי בניגוד לפרסומים קודמים, הפרק הבא של "הישרדות" צפוי להיות משודר רק בשבת הקרובה. משמעות הדבר כי המאמצים של "קשת" לרכז מאמצים ביום שישי עם תוכנית ההומור המיוחדת של "רק בישראל" עשויים להפוך למיותרים. בערוץ 10 מנסים לחזור לפרופורציות, ומבינים שלמרות היומרות להתנגח ב"נולד לרקוד", ב "ארץ נהדרת" וארז טל יחד, זה קצת גדול מדי.

לכן ההתמודדות הבאה האמיתית של ערוץ 10 בשבוע הבא עשויה להתרחש דווקא מול "גריז". "רשת" מתכננת להשיק את הריאליטי הנוצץ שלה כבר ביום ראשון הבא, עוד בטרם יתרחש חילוף הימים, אך בכירים בערוץ 10 לא מהססים לספר כי הם לא מאמינים ברכש הזה של "רשת". "הם מעריכים שגריז ייכשל", אמר אתמול בכיר בתעשייה, "זה פורמט שלא הוכיח את עצמו בארצות הברית ובבריטניה, ולא בהכרח תפור על הקהל הישראלי". בהמשך ככל הנראה תועבר "הישרדות" לימי שישי ושבת, אולם כפי שזה נראה עכשיו, גם זה עוד לא סגור לחלוטין.

ב"קשת" שומרים בינתיים את התוכנית המכונה "פסגת הצחוק" על המדף ל"שעת הש'". פעמיים אמר השבט את דברו, והישרדות היתה אמורה להיות משובצת בימי שישי, פעמיים חזר בו ערוץ 10. גם כעת קשה לדעת אם "קשת" תשלוף את נשק יום הדין "רק בישראל-ארץ-זהו זה" כבר בשישי הקרוב, חרף הפרומואים. ייתכן שזה יאופסן על כל צרה שיבוצית שלא תבוא.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
  • עוד ב''תקשורת''

כותרות קודמות
כותרות נוספות
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים