גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


הכי טוב לתבוע שוב

דוד "הכי טוב" דבש תובע שוב את אדלר חומסקי ומשה אבגי. שנה לאחר המשפט הקודם טוען דבש כי ממשיכים להשתמש בדמותו ודורש פיצוי בסך 5 מיליון שקלים וצו מניעה נגד השימוש ב"דוד הכי טוב"

גלעד גרוסמן | 13/12/2007 12:19 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
לא הכל דבש: דוד "הכי טוב" דבש, האדם שעליו מבוססת דמותו של משה אבגי בסדרת הפרסומות של ביטוח אבגי, שוב תובע את משרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי את אחראי תיקי לקוחות בחברה אבשלום הרצוולף, את "ביטוח אישי ישיר" ואת אבגי. דבש טוען כי על אף שלפני כשנה זכה בתביעה נגד חברת הפרסום על פגיעה בזכויות יוצרים, היא המשיכה להשתמש בדמותו בפרסומיה.

באפריל 2004 הגיש דבש תביעה לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד חברת הפרסום, בטענה שדמותו של אבגי בפרסומות – "דוד הכי טוב", מבוססת עליו ועל מנהגו לומר שהכל לטובה בכל מקרה. תחילה הגיש תביעה בגובה תשעה מיליון שקלים, אולם כיוון שלא היה ביכולתו לשלם את האגרה הנדרשת, תבע לבסוף מיליון שקלים בלבד.

לפני כשנה, לאחר משפט שנמשך כשנתיים וחצי, קבע השופט יוסף שפירא בהחלטה שהסעירה את עולם הפרסום כי קמפיין הענק של חברת הביטוח אכן מבוסס על סיפוריו של חסיד הברסלב קשה היום, ולא על דמותו של התנא נחום איש גמזו.

מאז זכייתו במשפט מתנהל דיון בבית המשפט לגבי גובה הפיצויים שעל הנתבעים לשלם לדבש, אולם כעת הוא החליט לתבוע אותם פעם נוספת, הפעם על סך חמישה מיליון שקלים. בתביעה שהוגשה באמצעות עו"ד גלעד קורינאלדי, נטען כי התביעה המקורית התייחסה בסך הכל לשלושה
סרטונים שהופקו עד אז והשתמשו בדמותו של דבש. התביעה החדשה מתייחסת לכל הפרסומות שהפיקה חברת הפרסום בשנים שעברו מאז הוגשה התביעה המקורית, כולל בשנה שעברה מאז שניתן פסק הדין. 

"עניין לנו בתובענה חדשה בגין הפרות זכויות קניין רוחני חדשות ומצטברות ובגין פרסומים מפרים נוספים של מוטבי פרסום חדשים,  תוך פגיעה בזכויות התובע כמותג כלכלי פרסומי  וכ'ידוען'", כתב עו"ד קורינאלדי בתביעה.  

עו"ד קורינאלדי מוסיף וטוען: "הנתבעים המשיכו וממשיכים ברגל גסה ומתוך ידיעה ובחירה להפר ולפגוע בזכויות קניין רוחני של התובע, זאת על אף פסק הדין החלקי והמפורט שניתן על-ידי השופט שפירא. משל 'אין דין ואין דיין' בישראל ודבר בית משפט ורוחו הפקר. עניין לנו בעבריינות בענף הפרסום על-ידי פרסומאים ומפרסמים הנתבעים בתובענה זו".

בתביעה מבקש דבש מבית המשפט פיצוי בגובה חמישה מיליון שקלים וכן שיוצא צו מניעה קבוע האוסר לעשות כל שימוש בדמות ובכינוי "דוד הכי טוב", כולל הפסקת הקמפיינים של בנק איגוד, רשת מלונות פתאל, אופיס דיפו, איקאה וכמובן ביטוח ישיר-אישי. "הכי טוב שפרסומאים ומפרסמים יקפידו על שמירת ואכיפת זכויות קניין רוחני, שאלמלא כן הם עשויים להיתבע בגין הפרת זכויות אלה", אמר עו"ד קורינאלדי ל-nrg מעריב.  

עו"ד שמואל גלינקא, המייצג את אדלר-חומסקי מסר: "טרם קיבלנו את התביעה. יחד עם זאת, הערכתי היא שהתביעה תידחה על הסף, כיוון שיש פסק דין של ביהמ"ש המחוזי שקובע שדוד דבש לא בעל הזכויות על הדמות דוד הכי טוב, לא על השם דוד הכי טוב ולא על הקונספט ותביעתו לאסור את המשך הקמפיין נדחתה".
עו
עו"ד גלעד קורינאלדי יח''צ
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
  • עוד ב''פרסום ושיווק''

כותרות קודמות
כותרות נוספות
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים