רה"מ: אם לא נפעל, חמאס ישתלט גם על יו"ש
במפגש עם צעירי קדימה, התייחס אולמרט לוועידה הקרבה, וטען כי קיימים סיכונים במהלך, אך "אם נשמור על סטאטוס-קוו, זה לא יהיה יותר טוב". על המשבר בחינוך: הפקרנו את מקצוע ההוראה
- ועידת אנאפוליס: סיקור מיוחד ב-nrg מעריב
במפגש שקיים אמש עם צעירי קדימה אמר אולמרט כי הוא מודע לכך שוועידת השלום, שתתקיים בעוד כשבוע באנאפוליס, הוא מהלך שיש בצידו גם סיכונים. "האמינו לי, אני לא אדם תמים", אמר.
"לא השליתי אף אחד ולא אמרתי שאני נוסע לאנאפוליס כדי לחתום על הסכמים במטה של קסם. זה תהליך ארוך מאוד וצריך לעשות כל נסיון להתחיל ולהתניע אותו", הוסיף אולמרט. "אני מתכוון לנהל מו"מ רציני בכל הכוח. לא למשוך אותו ולא להתחכם, אלא לשבת ולדבר איתם".
ראש הממשלה הוסיף ואמר כי הוא מסכים לדעות פרשנים שטענו כי כישלון באנאפוליס יגרור תוצאה קשה לתהליך המדיני. "אני מסכים שאם הפסגה לא תצליח להתניע תהליך משמעותי, ללא ספק זה לא יהיה טוב. אבל נשאלת השאלה המתבקשת: מה יהיה אם לא נעשה כלום?", שאל אולמרט. "רבותיי, אם לא נפעל ונמשיך לשמור על סטאטוס קוו - זה יהיה לא טוב.
"יש לנו היום הנהגה פלשתינית שבהרבה מובנים היא חלשה", המשיך אולמרט. "אין לה כרגע את העוצמה, הסמכות, הכלים והיכולת לכפות את מרותה על יהודה ושומרון, ודאי לא על עזה, ואין בידיה את הכלים לעשות כל מה שאנחנו חושבים שהנהגה כזו צריכה לעשות. אבל בפעם הראשונה יש ממשלה פלשתינית שאומרת בפומבי: איננו רוצים להילחם בישראל, אנחנו נגד טרור, אנחנו בעד שלום".
"רוצה לחבק את המורים"
ראש הממשלה הוסיף ואמר כי "העובדה שיהיה אפיק מדיני מול הרשות, לא תבוא על חשבון האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל, שכן רק אחרי שאלו יובטחו במלואם, נוכל להתקדם לעבר ביצוע ההסכמות".
בהמשך דבריו, התייחס אולמרט גם למשבר המתמשך במערכת החינוך ולשביתת ארגון המורים העל-יסודיים. "אולי יפתיע אתכם לשמוע, אבל במשך שנים רבות מדינת ישראל הזניחה את מערכת החינוך ובעיקר הפקירה את מקצוע ההוראה, וכתוצאה מהעובדה שהפקירה את המקצוע הזה, המעמד, התדמית, החשיבות ובסופו של דבר גם הדרך שבה זה משתקף בתלוש המשכורת של המורים, השפיעו לרעה בצורה דרמטית על הישגי מערכת החינוך", אמר ראש הממשלה לקהל
שומעיו.
"מדינת ישראל משקיעה בתקציב החינוך אחוז גבוה יותר מן התוצר הלאומי הגולמי שלה, ביחס לרוב מדינות העולם", הוסיף אולמרט. "אנחנו באחוזים רבים מעל הממוצע של המדינות המפותחות. הבעיה היא שבגלל החולשה ביכולת לתת מעמד ראוי להוראה ולמורים, ההישגים שלנו אינם משקפים את ההשקעה העצומה של מדינת ישראל בחינוך.
"אם לא נדע להתמודד עם מצוקת ההוראה במדינת ישראל, המחיר שנשלם במונחים לאומיים הוא מחיר נורא", סיכם ראש הממשלה. "לכן, בכל מה שקשור לתחושתי האישית אני מזדהה עם תחושת המצוקה של המורים לחלוטין. אני רוצה לחבק אותם ולעודד אותם ולהבהיר להם שבאמת אכפת לי ולממשלה מהם".
עדכון אחרון : 22/11/2007 11:01








נא להמתין לטעינת התגובות


