לוחצים על השלט
ועדת הכלכלה דחתה את הדיון בהצעת החוק של ח"כ מרציאנו המעוניין לאשר הצבת שלטי חוצות בדרכים עירוניות. ח"כ חנין המתנגד לחוק: "מדובר כאן בהפקעת השטח הציבורי לטובת מי שיש לו כסף"
הדיון היה אמור לעסוק בהצעת החוק של ח"כ יורם מרציאנו, הנועד להתיר פרסום בשלטי חוצות בדרכים פרבריות. כרגע מותר הפרסום בדרכים אלו, דוגמת נתיבי איילון מכוח החלטת בימ"ש זמנית עד לסוף השנה. בדיון השתתפו נציגי חברות שילוט החוצות שתומכות בהצעת החוק ונציגי הארגונים הירוקים, לצד נציגי רשויות מקומיות. יוזם החוק, ח"כ מרציאנו תקף במהלך הדיון את מתנגדי ההצעה ואמר: "לא ייתכן שהרשות הלאומית למאבק בתאונות הדרכים מתנגדת לשילוט, כשהיא עצמה מפרסמת עליו. איך היא מפרסמת על דבר שהיא טוענת שגורם לתאונות? מפלגת הירוקים במערכת הבחירות פרסמו על אותם שלטים- אז זה לא פגע באיכות הסביבה?"
בתגובה לדברים אלו, מיהרו במפלגת הירוקים לטעון כי דבריו של ח"כ מרציאנו אינם נכונים וכי הם לא
עשו שימוש בשילוט חוצות באיילון במהלך קמפיין הבחירות שלהם.
ח"כ דב חנין, ציין במהלך הדיון שבסן פאולו נאסר לאחרונה השימוש בשילוט חוצות בכבישים עירוניים וטען כי: "זה לא טוב שכשבעולם יש מגמה מסוימת, אנו נלך בדרך אחרת. מדובר כאן בהפקעת השטח הציבורי לטובת מי שיש לו כסף". חנין המשיך וציין כי הצעת החוק החדשה, שכאמור מאפשרת את המשך הצבת שלטי הפרסום בנתיבי איילון, "לא מקדמת את ערכינו כמדינה שרוצה להלחם בתאונות דרכים, היא גורמת למפגעים סביבתיים".
שרון קנטור שייצגה את העמותה אומנים למען צדק סביבתי, המתנגדת לקיומו של שילוט חוצות בנתיבי איילון, אמרה בדיון: "מדובר בדמותו של המרחב הציבורי בישראל - למי המרחב שייך. בארץ קטנה כמו שלנו, אנחנו לא יכולים לאמץ התנהלות הנהוגה במדינות גדולות. אסור לנו לפרסם במעט הטבע שיש פה".
את עמדתם של חברות שילוט החוצות, ייצג משה נור, מבעלי חברת נור סטאר מדיה, שטען בדיון: "מחקרים של מדינות הוכיחו שהשילוט לא גורם לתאונות. משיכת תשומת לב מפרסום היא רק 1% מהגורמים לתאונות".