גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


בקרוב אצלכם בסלון: "איך להתכונן למלחמה"

לאחר שנדחה בגלל המתיחות עם סוריה אישר שר הביטחון ברק לפתוח בנובמבר קמפיין שיסביר לאזרחי ישראל כיצד מתגוננים בשעת מלחמה ואיך להתנהג במקרה של נפילת טילים כימיים

אמיר בוחבוט | 18/10/2007 16:45 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
מאז תום מלחמת לבנון השנייה נתונות ישראל וסוריה במתיחות הולכת וגוברת, שבקיץ האחרון נדמה היה כי הגיעה לשיאה, כשבשני הצדדים נשמעו דיווחים שונים על הכנות למלחמה. במקביל, הגיעה התקיפה האווירית בסוריה בתחילת חודש ספטמבר, שאף העלתה את המתח לאורך הגבול המזרחי לשיאים חדשים. בעקבות אותה מתיחות שנוצרה אז, החליט שר הביטחון, אהוד ברק, לדחות את עלייתו של קמפיין תקשורתי שנועד להסביר לאזרחי ישראל "כיצד להתגונן בשעת מלחמה". כעת, בעקבות ההערכות כי השיא כבר מאחורינו, אישר ברק את עלייתו של הקמפיין, שיכלול הסברים כיצד לפעול במקרה של נפילת טילים על העורף.

החל מאמצע חודש נובמבר יחולקו בתיבות הדואר של אזרחי ישראל עלונים, שיפרטו כיצד לנהוג בעת נפילת טילים קונבנציונאליים ולא קונבנציונאליים. במקביל, ישודרו ברדיו ובטלוויזיה תשדירי הסברה שיפרטו על הפעולות שעל האזרחים לנקוט בעת התקפה על ישראל.

עוד בתקופת סגן שר הביטחון הקודם, אפרים סנה, הוחלט כי יש לבצע קמפיין הסברה גם בעת שגרה, ולא רק בשעת מלחמה, כדי שהציבור הרחב יוכל להתכונן היטב לאפשרות של מלחמה. ולאחרונה אישר שר הביטחון, אהוד ברק, לפתוח בקמפיין בחודש הבא.

"העלונים יסבירו לציבור כיצד לנהוג ברגע נפילת טיל כימי או ביולוגי, איך לאטום חדר אחד בבית וכיצד בוחרים אותו, וכן כיצד להתייחס לסוגי אזעקות ולאן לפנות בשעת הצורך", סיפר היום גורם ביטחוני.
היה חשש שהקמפיין יגביר את המתיחות

לדבריו, הקמפיין כולל "תשדירי שירות לרדיו, לטלוויזיה ולעיתונות, ומתנהל משא ומתן גם על רכישת שטחי פרסום. הרעיון הוא להכין את הציבור כל שנה, כדי לחדד נהלים והנחיות ולמנוע 'בלגאן' כמו במלחמת לבנון השנייה", הסביר הגורם הביטחוני.

גורם נוסף סיפר ל-nrg מעריב על האופן שבו התמהמהה התכנית ההסברתית לאורך כל הקיץ ולתוך הסתיו. "הקמפיין היה אמור לעלות כבר בקיץ, כשנה לאחר המלחמה, אבל הוא נדחה בשל חשש שהמהלך יגביר את המתח מול הסורים", אמר.

הקמפיין בכלי התקשורת

יבאר את הכתוב בעלונים ובמקביל יפנה את הציבור לשאלות במוקד טלפוני שייפתח בפיקוד העורף, כדי לספק תשובות לציבור עבור שאלות שיתעוררו בעקבות המידע שיופץ. עלותו של הקמפיין נאמדת במיליוני שקלים.

טורקיה תפייס

כבר בסוף אוגוסט, בתום קיץ של מתיחות גוברת עם סוריה ותמרונים בגבול הצפון, העריכו במערכת הביטחון כי פחתה במידה ניכרת סכנת המלחמה שנשקפה לקראת הקיץ, במלאת שנה לקראת מלחמת לבנון השנייה, ולפיכך הוחלט להעביר את האימונים הצבאיים לנגב ובכך לשדר לסורים "עסקים כרגיל". אלא שימים ספורים לאחר מכן, ב-6 בספטמבר, התקבלו הדיווחים מסוריה על תקיפה של חיל האוויר הישראלי בשטחה, ובמשך שבועות לאחר מכן השמיעו הסורים, לסירוגין, איומים על ישראל וקולות פיוס.

לפני כעשרה ימים דיווחה רשת "אל-ג'זירה" כי בעוד שדמשק משדרת איתותי מלחמה באופן פומבי, נראה כי מאחורי הקלעים היא מחפשת דרכים להרגיע את המתח עם ירושלים.

רשת הטלוויזיה הקטארית דיווחה כי דמשק סומכת על אנקרה שתיישב את המשבר עם ישראל, שהגיע לשיאו מאז תקיפת חיל האוויר הישראלי בסוריה. במקביל הדגיש שר החוץ הטורקי, עלי באבאג'אן, כי ארצו לא ידעה מראש על התקיפה, וודאי שלא נתנה לכך את אישורה.

כתב "אל-ג'זירה" בדמשק דיווח אז כי במסגרת השיחות שקיים בדמשק באבאג'אן עם עמיתו הסורי, ווליד אל-מועלם, נדונה בהרחבה המתיחות בין ישראל וסוריה. לפי הדיווח, סוריה סומכת על טורקיה שתרגיע את המתיחות עם ישראל וזאת בהסתמך על הקשרים הטובים בין שתי המדינות.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים