דילמות התחבורה של צה"ל
צה"ל צפוי לשדרג את רכביהם של המג"דים לפורד פוקוס. על הפרק הכרעה נוספת: מכוניות למטכ"ל
בפני סגן הרמטכ"ל ניצבת משימה נוספת, והיא לסייע בהכרעת הרכב העתידי של אלופי המטה הכללי. האם יאשר סגן הרמטכ"ל לחדש עבור האלופים את רכבי המנהלים המפוארים מסוג "טויוטה קמרי", או שמא יאמץ את הקו הצנוע שהחל בו הרמטכ"ל לשעבר, רב-אלוף במיל' דן חלוץ, כשרכש את הרכב "סקודה אוקטביה"?
גורם באגף התכנון של צה"ל אמר ל-nrg מעריב כי "לכאורה זו נראית סוגיה קלה להחלטה, כאילו רק הנושא התקציבי עומד לנגד עיני המפקדים, אבל זה ממש לא כך. מדובר בסמל סטטוס. כך רואים את זה הקצינים הבכירים.
"אני מתקשה להאמין שמישהו יבחר ברכב פחות נחשב מהטויוטה לאלופים, זה יפגע להם באגו", הוסיף הגורם. "עובדה שההצעה של האוצר להשוות את רכב האלופים לרכב של מנכ"לי משרדי הממשלה, כמו ה'מזדה 6' שנחשב לרכב מפואר וזול פחות מה'טויוטה קמרי', נענה על-ידי צה"ל בכעס. זה לא סוד".
"משפצרים" את הג'יפ
קצין נוסף מאגף התכנון סיפר על מנהגי האלופים בכל הנוגע לרכבם. "למרבית האלופים יש ג'יפ למשימות שטח מסוג 'טויוטה לנד-קרוזר'", סיפר. "יש אלופים כמו אלוף פיקוד המרכז, גדי שמני, שקיבלו את הג'יפ ולא רכשו עבורו שום תוספת.
"אבל יש אלופים ששינו את הג'יפ לגמרי: רכשו כיסאות חדשים ומפוארים, הוסיפו מיגון כאילו הם הולכים להסתער איתו נגד מחבלים, הוסיפו לו כננות יקרות לחילוצים ועוד תוספות שהשתיקה יפה להם. לכל דבר יש מחיר
ובתקופה שצה"ל נדרש להראות צניעות, חיסכון והתייעלות, ראוי שיחול שינוי בתפיסה. תחשוב מה היה עושה צה"ל עם כל הכסף הזה".
הדברים נאמרים לאור העובדה שצה"ל הוא הלקוח הגדול ביותר בישראל בתחום רכבי הליסינג, עם למעלה מ-9,000 כלי רכב.
על-פי החלטת האלוף קפלינסקי, האיץ צה"ל חלוקת כלי רכב מסוג "יונדאיי" ו"קאיה" לכל רס"ן בשירות קבע שחפץ בכך, והפרויקט מוגדר בקרב הקצינים כקפיצה משמעותית בתנאי השירות שלהם.