חוצץ בלב ים
סוף כל סוף נזכרו שאפשר לעשות משהו בנוגע לאיום המתמיד של זיהום מימי מפרץ אילת, עקב דליפות שמן. תכירו את הציוד ואת צוות המשימה המיוחד, שאמורים לטפל בבעיה
על- מנת לגלות מבעוד מועד ולמזער את הנזק העצום שנגרם כתוצאה מדליפה וזיהום הים בשמן, הוצב גלאי שמן צף וחוסם ימי בחלקו הדרומי של הנמל. החוסם (מדגם KEPNER, Self inflatable), שנרכש והוצב במקומו על ידי חברת נמלי ישראל ובהנחיית המשרד להגנת הסביבה, מתווסף לשני חוסמים קיימים, שהציב המשרד להגנת הסביבה בשטחה הדרומי של החברה.
אורכו של החוסם 100 מטרים וכפי שמשתמע משמו, הוא נועד לחסום את האיזור המזוהם ולמנוע מהזיהום לצאת את תחומי הנמל. תפעולו יתבצע באמצעות סירה שתוביל אותו ותיצור מחיצה בין האזור המזוהם בשמן לבין הים. התפעול יתבצע על- ידי עובדי חברת נמל אילת ולצורך זה הוכשר "צוות תגובה", בראשו עומד הממונה
על איכות הסביבה בחברה, שי שטרוצר.
"החוסם המתקדם והגלאי הימי שהוצב בים בחלקה הדרומי של חברת נמל אילת, מאפשרים לחברת הנמל לקבל התראה מוקדמת על דליפת שמן מאוניות שברציפים וליצור חסימה במימי הנמל, כדי למנוע את התפשטות הזיהום", אומר משה מיץ, מנכ"ל חברת נמל אילת. "ההצטיידות היא פרי של שיתוף פעולה בין חברת נמלי ישראל לחברת הנמל. יש בה בכדי לשפר את יכולתה של חברת הנמל, לשמור על איכות ים סוף והחופים באזור מפרץ אילת, מתוך ראייה לפיה יש להתמיד ולשמור על איכות הסביבה הימית".
אלי ורבורג, מנהל התחנה למניעת זיהום ים במשרד להגנת הסביבה מספר, שנמל אילת לוקח חלק בתוכנית החירום של המשרד למפרץ אילת, שנועדה להגן על האוצרות המתמעטים. "אופי הפעילות במפרץ אילת והעובדה כי פעילות זו מתקיימת בסמוך לאוצרות הטבע המדהימים בעולם, מחייבת את כל גורמי המפרץ לנקוט בפעילות מניעה, על- מנת לצמצם ככל שניתן נזקים, אם וכאשר יקרו", הוא מציין.
על- פי אתרהמשרד להגנת הסביבה, אורכו של מפרץ אילת הוא 180 קילומטרים, רוחבו הממוצע 16 קילומטרים והעומק הממוצע הוא כ- 900 מטר (עומקו המרבי מגיע ל- 1850 מטרים). האיזור משופע באתרי טבע, תופעות גיאולוגיות מרתקות, שוניות אלמוגים ייחודיות ומגוון בעלי חיים וצמחים, אבל סביבת החיים המרהיבה תלויה על בלימה ומחייבת שמירה קפדנית על האיזון הטבעי, שנחוץ להמשך קיומה.

התקנת גלאי השמן
צילום: יחסי ציבור








נא להמתין לטעינת התגובות


