גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


במגדל הפיקוח עוד שומעים את תא הטייס

ברזיל אבלה על הרוגי התרסקות המטוס בסאו פאולו כאשר מניין הקורבנות ממשיך לעלות. החקירה בעיצומה והביקורת הציבורית על בטיחות נמל התעופה מתעצמת. דיווח מיוחד ל-nrg מעריב

סילביה מרקס דה אזבידו פיניירו, סאו פאולו | 18/7/2007 17:21 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
ברזיל מרכינה היום את ראשה עם תחילת שלושת ימי האבל על התרסקות מטוס הנוסעים בסאו פאולו, שגבתה את חייהם של לפחות 200 בני אדם. בעוד איתור הגופות בזירת האסון נמשך, גוברת הביקורת על הבטיחות בשדה התעופה.

אסון התעופה הכבד בתולדות אמריקה הלטינית התרחש סמוך לשעה 7 בערב אתמול (שעון מקומי) כאשר טיסה מספר 3054 של חברת "טאם", שהגיעה מפורטו אלגרה שבדרום ברזיל, לא הצליחה לנחות בשלום בשדה התעופה קונגונייאס שבסאו פאולו.

המטוס שהחליק לא הצליח לבלום על המסלול הרטוב, חרג מתחומו וחבט בתחנת דלק ובעמדת חברת "טאם", יצא  מגבולות שדה התעופה ועצר בשדרה המרכזית "לואיס וושינגטון", בה נעה התנועה המרכזית אל עבר בית הנתיבות. במגדל הפיקוח בשדה התעופה עדיין מהדהדות המילים האחרונות שנשמעו מתא הטייס של המטוס: "פנה! פנה! פנה! תסתובב!".

עד כה אותרו רק 56 גופות בזירת ההתרסקות, כאשר מספר הנספים הוודאי הוא 186 בני אדם, בהם 178 נוסעים ושישה אנשי צוות, אולם ההערכה היא כי מספר הנספים בתאונה יעלה. פרט לנוסעים, מספר רב של טכנאים ועובדי קרקע שנכחו במקום ההתרסקות קיפחו את חייהם והחשש הוא שמספר ההרוגים עלול להגיע ל-250.
קבינט מיוחד הוקם

כל הדרכים המובילות לשדה התעופה בדרום סאו פאולו נחסמו ובמקום עדיין מרוכז מספר עצום של כלי משטרה, מכבי אש ואמבולנסים. שירותי ההצלה הודיעו כי לא ניתן להעריך מתי תחזור התנועה לסדרה במקום. בד בבד בוטלו הנחיתות בשדה התעופה והטיסות שהיו אמורות להמריא מקונגונייאס הועברו לשדה התעופה הבינלאומי גאורוליוס.

לפנות בוקר הצליחו החוקרים להגיע לקופסה השחורה של המטוס שהועברה כבר לארה"ב לבדיקה, כאשר בתוך 30 יום יתקבלו הממצאים המדויקים.

 אחת ההשערות היא כי מסלול הנחיתה שנפתח לאחר סדרה

של שיפוצים לפני כשלושה שבועות, לא היה בכשירות מלאה. ככל הנראה, תעלות ניקוז מי הגשמים על המסלול לא עמדו בתקנים הנדרשים ונדרש עוד חודש עד שיצליחו להכיל את כמות המים הזורמים כתוצאה מגשמים בארץ הטרופית היפה.

נשיא ברזיל, לואיס אינאסיו לולה, ביטל את פגישותיו ודחה את סדר יומו במשך שלושת ימי האבל עליהם הכריז, תוך שהוא הקים קבינט מיוחד שיחקור ויטפל בנסיבות האסון ותוצאותיו. מפקד חיל האוויר הברזילאי המליץ בפני הנשיא לולה שלא להשתמש במסלול הראשי בשדה התעופה בשעה שהמסלול רטוב.

צילום: אי-פי
בני המשפחות של קורבנות התאונה צילום: אי-פי
"צריך שדה חדש"

שדה התעופה קונגונייאס הוא שדה התעופה המועדף על תושבי סאו פאולו. מיקומו בשכונה הדרומית של העיר מאפשר לאזרחיה, ובעיקר לאנשי עסקים, נגישות מהירה לשדה, ורבים מעדיפים לבחור בו ולא בשדה התעופה הבינלאומי המרוחק מהעיר, המאלץ את הנוסעים המשתמשים בשירותיו להיתקע בפקקי תנועה נוראיים המובילים אל אחת מהערים המאוכלסות בעולם.

מיד לאחר האסון החל בברזיל דיון ציבורי נוקב בשאלת הבטיחות בשדה התעופה ועלו קריאות לסגור לאלתר את קונגונייאס בעקבות התאונה. לדברי איוון סנט אנה, חוקר תאונות אוויר, שדה התעופה בלבה של אוכלוסיה אזרחית הוא סכנה ציבורית. "יש לסגור את שדה התעופה באופן מיידי בכל פעם שיורד גשם כי סכנת החלקה בשדה תעופה כל כך צר -הממוקם סמוך לשכונות ולבתים וצריך לאפשר נחיתה והמראה של 600 מטוסים ביום - הוא סכנת נפשות".

לדברי סנט אנה, טועה ממשלת סאו פאולו וברזיל בכמות המשאבים שהוקצו לשיפוץ שדה התעופה קונגונייאס ולהרחבתו. "יש צורך לבנות שדה חדש, מרוחק מאוכלוסיה ומקושר היטב ברכבות חשמליות. עד אז לצמצם את תנועת המטוסים בקונגונייאס ובעיקר לסגור את השדה כשיורד גשם חזק", אמר.

מומחי תעופה הסבירו כי תאונות כמו זאת שהתרחשה בסאו פאולו נגרמות בדרך כלל כתוצאה מבעיות במטוס, טעויות אנוש מצד הטייסים או מצד פקחי מגדל הפיקוח. אף כי החקירה נמשכת, מבט ראשון מעלה בבירור כי מהירות המטוס בשעת הנחיתה היתה מהירה מדי וכי העבודות והשיפוצים בנמל ובקרבת המסלול עשויים היו להשפיע אף הם על המניע לתאונה.

בהכנת הידיעה השתתף מנחם גנץ

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
  • עוד ב''בעולם''

כותרות קודמות
כותרות נוספות
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים