הכנסת נכנסת לאיילון
יוזמה של ח"כ מרציאנו: לעגן בחקיקה את המשך השילוט על גבי בניינים
סוגיית השילוט באיילון התעוררה לפני יותר משנתיים, כאשר פעילים של פעולה ירוקה טענו כי ממדי הפרסום סביב הכביש גדלו והפכו לנגע ולזיהום ויזואלי בכבישים. אנשי העמותה עתרו לבית-המשפט המחוזי בתל אביב, בטענה שהצבת השלטים מהווה עברה על חוק הדרכים התקף כיום. לפני כחצי שנה קבע בית-המשפט כי הצבת השלטים תתאפשר למשך שנה אחת בלבד, עד להסדרת הנושא בחקיקה.
הצעתו של מרציאנו, שאמורה להגיע לדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת, מבחינה בין דרך בין-עירונית (שבה רישוי השילוט יהיה באחריות המדינה) לבין דרך פרברית
(הכוללת את נתיבי איילון וכבישים כדוגמת 446 ותימצא באחריות הרשויות המקומיות). לאור ההבחנה שלא היתה קיימת בחוק המקורי מ-1966, יוגדרו נתיבי איילון כדרך פרברית, שבה ניתן לפרסם בהתאם להוראות הרשויות המקומיות. לטענת מרציאנו, החוק הישן, שאסר הצבת שלטים באופן מוחלט, אינו ישים כיום ואינו עומד בסטנדרטים הקיימים לגבי כלי פרסום.
בעקבות התעוררות הסוגיה והחשש מפגיעה אנושה בענף שילוט החוצות, התאגדו חלק מהשחקנים בשוק בפורום חברות שלטי החוצות. לדברי יו"ר הפורום, משה נור, "התאמת החוק למצב היום תמנע נזק כלכלי רחב היקף מהרשויות המקומיות, מהגורמים המפרסמים ומחברות השילוט, וכן תמנע פיטורי אלפי אנשים. הרצון היחידי והמרכזי שלנו הוא להסדיר את נושא שלטי החוצות באופן חוקי, כך שכל שלטי החוצות ישתלבו בנוף האורבני הסביבתי, גם אם משמעות הדבר היא הקטנת כמות השלטים".








נא להמתין לטעינת התגובות


