יחי האזרח הקטן
נתיבי אילון ביקשו לבנות מחלף בשל הפקקים בצומת השלום-יגאל אלון. העירייה בחרה בפתרון הפשוט של ארז צוברי מהוועד השכונתי
הוועדה, בראשות עו"ד דורון ספיר, סגן ראש עיריית תל אביב, שדנה היום בתוכנית מחלף השלום מזרח ("לולאת טרה") הכריעה לטובת החלופה של צוברי על- פני התוכנית של "נתיבי איילון", לפיה תיסלל מערכת כבישים מאסיבית בצורה של שתי לולאות כבישים ורמפות, בצומת הרחובות יגאל אלון ודרך השלום, בצד המזרחי של מחלף השלום. התוכנית מייעדת שטח של 33 דונם להקמת מערכת הכבישים, שחלקו מוחכר לזמן קצוב על- ידי עיריית תל אביב-יפו לחברת החשמל, שמציבה בו כיום מחסנים.
תוכניתו של צוברי, שנשקלה על ידי מוסדות התכנון השונים וקיבלה את המלצותיהם, היא לבצע את העבודות בצומת בשני שלבים. בשלב הראשון הוא מציע, שיוספו שני נתיבי נסיעה נוספים ברחוב יגאל אלון ובדרך השלום, בפנייה ימינה
מצפון לכיוון מערב וכן להוסיף נתיב בירידה לכביש האיילון לכיוון צפון. השלב השני, שלמעשה הוא חלופת התכנון המלא של חברת נתיבי איילון, יתבצע בהמשך ורק במידה שהצומת עדיין יסבול מעומסי תנועה חריפים.
עומר כהן, רכז תכנון קהילתי בחברה להגנת הטבע סניף תל אביב-יפו, הגיע לדיון מטעם החברה ומטעם "הפורום הירוק" כדי להפגין את תמיכתם בהצעה. "הרעיון הוא להמתין אחרי השלב הראשון ולראות מה קורה. אם הפקקים יפתרו, אפשר יהיה להשאיר את המצב כמו שהוא", הוא אומר ומדגיש שיש לנקוט במקביל בתהליכים לשיפור התחבורה הציבורית ולהפחתת מספר כלי הרכב שנכנסים אל העיר.
עוד ביקשו למסור מקהילת תל אביב-יפו של החברה להגנת הטבע: "הצעה זו ממזערת את הנזק הכבד אשר עלול להתרחש במידה ותאושר חלופת התכנון המלא. ניתן להוסיף נתיבים למחלף ללא תוספת של "רמפות" ו"לולאות" שיהפכו את המחלף למסוכן, פקוק ומזהם יותר. הסימולציות העתידיות שנעשו על ידי חברת נתיבי איילון לא לוקחות בחשבון את הצורך בהשקעה אפשרית ושיפור מערך התחבורה הציבורית הקיים כיום בעיר ושעתיד לבוא. עידוד כניסה של עוד כלי רכב פרטיים אינם הכיוון הרצוי למטרופולין העמוס בלאו הכי. בחינת פתרונו הפשוט של צוברי הינה דוגמא נכונה להשתתפות הציבור בתהליכי קבלת ההחלטות והתכנון בעיר".

אזור המחלוקת