הדרך הקצרה ביותר לתהילה
חברות בישראל מיישמות את אחד הטרנדים הפופולריים בחו"ל-שיתוף גולשים בתכנון מהלכים פרסומיים. כך, למשל, בתחילת חודש הבא תציב פריגת שלט חוצות ענק בשינקין, שיורכב מתמונות הגולשים באתר החברה
מהיום מוזמנים הגולשים לשלוח את תמונותיהם לאתר החברה, ו-1,000 התמונות שייבחרו על-ידי הגולשים עצמם ישולבו בשלט החוצות של החברה. פריגת תיצור את שלט החוצות באמצעות מחלקת האינטראקטיב של משרד הפרסום JWT.
פריגת החלה לפני שבוע לבצע מהלך פרסומי רחב היקף המבוסס על קמפיין אינטרנט, שהושקעו בו 3.5 מיליון שקל. כותרתו של קמפיין הפרסום התדמיתי תהיה "פרי FRESH", הוא יכלול פעילות שיווק שתימשך 12 שבועות, ואחד משיאיו צפוי להיות בניית שלט הפרסום הענק.
הפעילות הינה חלק מהשקת סדרת הטעמים של "פריגת צלול". לדברי צפריר גרנט, סמנכ"ל השיווק של החברה, מדובר בפעילות
השקת מותג חדש בשוק המשקאות התחרותי - ובעיקר הרווי במותגים - מאלצת את החברות לפנות לצרכן הפוטנציאלי באמצעי תקשורת חדשים. אחד הטרנדים שצוברים תאוצה בעולם הוא שיתוף הצרכנים, בעיקר גולשי האינטרנט, בבניית הקמפיינים הפרסומיים של המותג.
המהלך הנוכחי של פריגת מהווה ניסיון ליצור קמפיין פרסום באמצעות הגולשים בעזרת שילוט חוצות בלבד. עם זאת, בשבועות האחרונים הודיעו שתי חברות מסחריות גדולות בעלות תקציבי פרסום גדולים, כי ישדרו בטלוויזיה המסחרית פרסומות שאותן ייצור קהל הצרכנים.
כפי שפורסם ב"עסקים", גם החברה המרכזית למשקאות החליטה לארגן תחרות שבמסגרתה יתחרו הצרכנים על האפשרות ליצור קמפיין פרסום למותג פאנטה, שישודר בטלוויזיה ויופיע אף על גבי שילוט חוצות. החברה התחייבה לשדר את הפרסומת, שתיבחר על-ידי פאנל של פרסומאים ומנהלי שיווק.
עוד מפרסמת גדולה שהצטרפה לטרנד העולמי היא חברת "עלית". החברה הגדילה לעשות ורכשה את "ברייק הזהב" שיוצג בגמר התוכנית "כוכב נולד 5", שבמסגרתו ישודר סרטון פרסומת למותג דוריטוס שעוצב על-ידי אחד הגולשים.
בכך מצטרפת עלית להנהלת המותג דוריטוס בארצות הברית, ששידרה במהלך תחרות הסופרבול היוקרתית פרסומת שהגה אחד מצרכניה. בארץ, כאמור, תשודר פרסומת שיפיק אחד מצרכני החברה במסגרת אחת מהפסקות הפרסום היקרות ביותר בטלוויזיה המסחרית בארץ - ספוט הפרסום הבודד, המשודר רגע לפני ההודעה על הזוכה הגדול בגמר כוכב נולד.
דוגמאות אלה הן רק השלב הראשון בתהליך עירוב הצרכנים ביצירת המסר הפרסומי של החברות. עד כה המפרסמות בארץ לא מינפו את הקשר עם הצרכנים מעבר לפעילויות מקוונות, כגון יצירת סרטונים פרסומיים קצרים בטכנולוגיית Web 2.0 ושידורם באתר האינטרנט של החברה. עם זאת, דוגמאות אלה מעידות גם כי אנשי השיווק והפרסום בארץ מתחילים להבין את הפוטנציאל הגלום בשיתופו המלא של הצרכן בפעילויות התקשורת של החברה, ואף את הצורך ליצור בכל פעם גירוי נועז יותר -בעיקר עבור הצרכנים הצעירים יותר.