בעקבות האסון: אתר הגלישה בקומראן ייסגר
אחרי האסון שגבה חייהם של 4 מטיילים, ייסגר האתר עד לבדיקתו ע"י צוות מקצועי. רשות המים: הזרימה בנחל ביום שבת היתה החזקה ביותר מזה 50 שנה
מההודעה שפרסמה רשות המים עולה כי השטפונות החזקים בנחל נגרמו עקב ספיקה גבוהה במיוחד (המונח המקצועי לקצב זרימת המים, הנמדד ביחידות של נפח המים העובר דרך יחידת שטח ביחידת זמן), והיא הגיעה לכ-200 מ"ק לשנייה.
במקביל, החליטה היום רשות הטבע והגנים לסגור את אתר הגלישה בנחל קומראן, בעקבות הטרגדיה בה נהרגו ארבעת הצעירים. לאתר הגלישה צפוי להגיע צוות בדיקה מקצועי, שמטרתו לבדוק את מצב התקני ועוגני הגלישה המצויים במקום. דוברת רשות הטבע והגנים, אסנת איתן, אמרה היום ל-nrg מעריב כי עד לקיום הבדיקה, יישאר אתר הגלישה סגור.
השיטפונות העזים ששטפו את מדבר יהודה ביום שבת גבו את חייהם של ארבעה צעירים, דרור קורן בן 23 מהרצליה, נועה שפירא בת 23 מכפר-סבא, טל אלון בן 24 ממי-עמי ועמית גוטליב, בן 23 מרחובות.
"קבוצת המטיילים הגיעה לגן לאומי קומראן בשעות הבוקר, בשעה שמזג האוויר במקום היה בהיר ושטוף שמש, ולא ניתנה כל התראה ממוקדת לשיטפון באזור ים המלח", סיפרו אתמול ברשות שמורות הטבע והגנים. "רק לקראת שעות הצהריים, כאשר החלה מגמה ניכרת של שינוי במזג האוויר, התקבלה ההחלטה על פינוי המטיילים מהנחל".

שלושה מבין ארבעת ההרוגים באסון השיטפון הקטלני במדבר יהודה רפרודוקציה: מקס ילינסון, עיבוד מחשב
רק בצהריים התקבלה החלטה על פינוי מהנחל
בשלב זה, לפי הרשות, הגיע פקח מטעמם אל קבוצת המטיילים בנחל, התריע בפניהם על סכנת השיטפון וביקש מהמטיילים לעזוב את המקום לאלתר. מרבית חברי הקבוצה נשמעו להנחיותיו, ובהדרכתו יצאו מהנחל. אולם חלק מחברי הקבוצה התעלמו מהנחיות הפקח, נשארו במקום והמשיכו בגלישה.
הפקח, טוענים ברשות, נותר במקום במשך דקות ארוכות, כשהוא מתרה בקבוצה שנותרה באתר לעזוב. "חברי הקבוצה שנשמעו להוראות
הפקח יצאו מהנחל ללא פגע", אומרים ברשות, ומדגישים את החשיבות שבהישמעות לפקחים בשטח, שהם בעלי ההיכרות הטובה ביותר עם תנאי האזור.
בני משפחותיהם של ההרוגים דוחים בתוקף את הטענות כי המטיילים הוזהרו שלא להגיע למקום בשל מזג-האוויר. "בדקנו כמה וכמה פעמים, וגם המטיילים בדקו, ונאמר להם בפירוש שהכל מותר, שזה לא מסוכן כרגע ושעד שעות הערב הם בטוחים", אמר אחד מהם ל-nrg מעריב. "המשטרה מנסה לכסת"ח. מישהו לא תידרך נכון את המדריכים בשטח. כשהזהירו אותם זה היה דקות לפני האסון - אז כבר היה מאוחר מדי".