נחתם ההסכם על סלילת כביש 6 עד אליקים
עסקת סלילת קטע 18, ממחלף עירון ועד מחלף עין תות, נחתמה היום בין חברת דרך ארץ למדינה. ארגוני הירוקים: "זו בכייה לדורות"
למרות ההסתייגויות, נחתמה היום העסקה על קטע 18, במעמד החשב הכללי לאוצר, ד"ר ירון זליכה, ומנכ"ל חברת כביש חוצה ישראל, יהודה כהן. "הסיכון העיקרי למימושו של ההסכם שנחתם היום הוא בעיית הקברים בתוואי המעכבת את העבודות מזה כשנתיים", הוסיף כהן. עם זאת, מתגבש הסכם לפיו בימים הקרובים תחל חברת דרך ארץ בביצוע עבודות מקדימות באותם חלקים שאינם קשורים לבעיית הקברים.
קטע 18 ישתלב עם תוואי כביש 6 הקיים ויפעל גם הוא במתכונת של כביש אגרה. עלות האגרה לקטע זה, שיעמוד בפני עצמו, צפויה לעמוד על כארבעה שקלים. הקטע החדש יהיה דו נתיבי לכל כיוון,
וישולבו בו 14 גשרים, שתי מנהרות, שני מחלפים ושני שערי אגרה. הוא יתחבר אל שני כבישי רוחב - כביש 65 וכביש 70. עלות הפרויקט - כ-200 מליון דולר.
מתכנני הפרויקט מוסרים כי שמו דגש מיוחד לנושאי איכות ושימור הסביבה, לאור המבנה הטופוגרפי הייחודי של אזור תוואי הכביש. "הפיתוח הסביבתי והשמירה על אוצרות הטבע שימשו קו מנחה בתכנונו והקמתו של כביש 6 ומזוהים מאוד עם הכביש כיום", נמסר בהודעה מטעמם.
אולם ארגוני הירוקים ממשיכים להתנגד להרחבת הפרויקט. עמותת אדם טבע ודין התנגדה לסלילת קטע 18 והגישה עתירה בנושא, אשר נדחתה על ידי בית המשפט בטענה כי היא הוגשה מאוחר מדי. בעמותה מסרו כי "קטע 18 הינו בכייה לדורות ואנו מקווים שהטעות לא תחזור שוב עם הקטע הצפוני יותר, עד לקיבוץ יגור". עתירה של אדם טבע ודין נגד המשך סלילת כביש חוצה ישראל מצפון לקטע 18 עדיין עומדת בבית המשפט.