מטוס, ציפור, או אולי שוויצרי
הטייס איב רוסי משווייץ המציא חליפת סילון אישית, שמגיעה למהירות של 300 קמ"ש
קפטן רוסי מקפיד תמיד לחבוש קסדה, כשהוא טס בחליפת הסילון הפרטית שלו, בגובה מעוף הציפור. אולי מתוך חוש טאקט, כלי התקשורת המקומיים שמדווחים על המצאתו ועל יכולותיה נמנעים מלתהות עד כמה היא תעזור לו אם יתרסק. על כנפי חליפת הסילון האישית שלו מורכבים ארבעה מנועים, שמשגרים אותו מעל פסגות האלפים במהירות של לא פחות מ-300 קילומטרים לשעה.
אך השמועה עשתה לה כנפיים. העיתון השווייצי "טריבון דה ז'נב" מדווח היום שרשויות החוק במדינה הודיעו לרוסי שעליו להשיג רשיון טיסה ב"כלי הטיס" שלו. זאת עלולה להיות בעיה, שכן הכלי לא רשום או מוכר במשרדי רישוי התחבורה במדינה, היות שאין ממש קטגוריה שמתאימה לו.
"הם אמרו לי שכדי לטוס אני צריך רישיון, אז אמרתי להם שהם טועים: כדי לטוס צריך רק כנפיים", אמר רוסי בן ה-47 לעיתונות. עד עתה, הצליח רוסי להישאר באוויר במשך שש דקות, היות שמגבלות המשקל מאפשרות לו לצאת לטיסה עם כמות קטנה מאוד של דלק. לדבריו, הוא מצוי בימים אלה בעיצומו של פיתוח נמרץ של המצאתו המעופפת, שנושא פרי, והוא מקווה להימצא במצב שיאפשר לו לשווק את הערכה.
נמצא בהליכי גירושין, הוציא את כל חסכונותיו
מה שהוביל את רוסי לשגר את עצמו בשחקים במהירות של כשליש מאך, הוא חוסר שביעות הרצון שלו מהסרבול של כלי טיס גדולים יותר. "אני לא אוהב קשיחות. אני רוצה לטוס בעזרת הגוף", הוא הסביר. "הכנפיים בסך הכל מאפשרות לי להיות חופשי באוויר, ואז אני פונה בעזרת תנועה קלה של הראש".
בניסיון המעוף הראשון שלו לפני כמה חודשים בספרד, רוסי טס בהצלחה בקו אופקי ישר. רק לפני כמה שבועות הוא הצליח לנסוק מעלה בעזרת כנפי הסילון, וגם לצלול. "אני יכול לנסוק בקצב של כ-300
רוסי, המצוי בהליכי גירושין בימים אלה, הוציא את כל חסכונותיו עלי אדמות על הפרוייקט, שנמשך מזה שש שנים. משלא עלה בידו לכסות את כל ההוצאות, הסכימה החברה הגרמנית שמייצרת את מנועי המזל"טים המורכבים על כנפי הסילון, לממן את המשך הפיתוח.
התוכנית היא לשווק את ערכת הטיס, המכונה נכון לעתה Jet Man, למטרות פנאי והנאה לשוחרי ספורט אתגרי. העלות המשוערת? לא יותר ממכונית מנהלים.