גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


כן לקטנוע ולא לפקק

דרור עזרא לא מבין את האוצר שמבקש לעלות את ביטוח האופנועים, ובכך לגרום לעוד פקקים

דרור עזרא | 30/10/2006 20:47 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
בעבר כבר פורסם ששר האוצר שלנו, אברהם הירשזון, הוא חובב רכבי שטח. אולי זו הסיבה שמשרד האוצר מקדם בימים אלו רפורמת ביטוח טיפשית, שלא רואה ממטר את רוכבי הקטנועים ושלא עולה בקנה אחד עם הניסיון לשפר את מצב התחבורה בישראל.

מדי פעם מפרסם משרד האוצר נתונים על כמה מפסיד המשק בישראל כתוצאה מן הגודש התחברותי והפקקים, ומדובר בהפסד של מיליארדים מידי שנה. באופן לא מפתיע, הנזק הכספי האדיר הזה הוא מנוף להשקעה אדירה של מיליארדים נוספים בכבישים חדשים שלא עוזרים הרבה לשיפור המצב.
 
אולי הגיעה השעה שבמשרד האוצר יבינו, שהמדיניות הנכונה לפעולה היא להוריד את מספר המכוניות שנעות מידי יום בכבישים. הפסקת "קומבינת הליסינג" היא בהחלט צעד חשוב בכיוון הנכון, אבל ייקור השימוש בקטנועים הוא צעד לא נכון בכיוון ההפוך.

משרד האוצר טוען שתעריפי הביטוח של קטנועים אינם משקפים את סכום התביעות שלהם. אני שואל את משרד האוצר - האם תעריפי הביטוח שהולכי רגל משלמים כן משקפים את סכום התביעות שלהם? ומה לגבי תעריפי הביטוח שרוכבי אופניים משלמים?
מי שמע על רוכב קטנוע שפגע קשה בהולך רגל?

כידוע, הולכי רגל ורוכבי אופניים הם מנפגעי הגוף העיקריים, והסכום שהם מקבלים מחברות הביטוח הוא גדול מאוד, אבל הם לא משלמים אפילו אגורה אחת לחברות הביטוח. יותר מכך, נדיר לשמוע שרוכב קטנוע פגע קשה בהולך רגל או ברוכב אופניים, לעומת זאת כמעט מדי יום אנחנו שומעים על אוטובוס, משאית או רכב שטח שקוטלים הולכי רגל ורוכבי אופניים.

אם תפיסת העולם של האוצר גורסת שתעריפי הביטוח צריכים לשקף את פגיעותו של משתמש הדרך, משרד האוצר צריך היה לקבוע תעריפי ביטוח גבוהים מאוד להולכי רגל ולרוכבי אופניים, ותעריף הביטוח כמעט אפסי לאוטובוסים,

למשאיות ולג'יפים משוריינים.

תפיסת העולם כמובן צריכה להיות הפוכה, תעריפי הביטוח לכלי רכב כבדים שעלולים לגרום לנזק כבד בתאונה, צריך להיות גבוה. בנוסף, המדינה צריכה כמדיניות להוריד את מחירי השימוש לכלי רכב שתורמים להפחתת הגודש התחבורתי, כמו קטנועים.

מחירי ביטוח נמוכים לקטנועים לא רק שאינם גורמים נזק כלכלי למדינה, אלא להיפך - הם מפחיתים את הנזק הכלכלי. שימוש מוגבר בקטנועים יתרום להפחתת הגודש בכבישים, יתרום להפחתת הצורך בבניית כבישים חדשים ויתרום להפחתת הצורך לבנות מגרשי חנייה תת-קרקעיים יקרים.

יוזמה אווילית של שר אוצר ממפלגת הקומבינה

בצדק משתמשי הדרך כמו הולכי רגל ורוכבי אופניים אינם משלמים ביטוח, ונכון שהמדינה תפעל לעודד את הציבור ללכת ברגל ולנוע על אופניים. ואולי גם בדרך של ייקור תעריפי הביטוח לכלי רכב כבדים, כמו רכבי שטח שמסכנים מאוד את שאר הציבור במיוחד במרחב העירוני.

לא ברור לי מהיכן צצה היוזמה האווילית הזו, להעלות את תעריפי הביטוח לקטנועים. אולי בשעה ששר האוצר נסע לו ברכב השטח שלו עם החלונות השחורים מבלי לראות את שאר משתמשי הדרך, ואולי זה הלחץ שהפעילו חברות הביטוח על מפלגת הקומבינה ששר האוצר חבר בה, ואולי זו סיבה פרוזאית אחרת, שלא משנה את העובדה שיש כאן ניסיון לקדם מדיניות שגויה שאולי מיטיבה עם חברות הביטוח אבל מזיקה לכלל ציבור הנהגים. לא רק לרוכבי הקטנועים.

מי יודע, אולי כאשר שר האוצר נוהג ברכב השטח שלו, העתיד שהוא רואה בעיניי רוחו הוא עתיד של כבישים מלאים בהאמרים משוריינים. בכל מקרה, גם אם זה לא העתיד ששר האוצר רואה, כך ייראו כבישי ישראל אם משרד האוצר ימשיך לקדם את מדיניות הביטוח הטיפשית הזו.

הכותב רוכב על קטנוע 150 סמ"ק וחבר בהנהגת מפלגת הירוקים

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

דרור עזרא

צילום: קובי פלקסר

רכז פורום השרון במפלגת הירוקים, יו"ר מפלגת הירוקים בהרצליה וממובילי המאבקים לשמירת חופי הרצליה ולשמירת השטחים הפתוחים בשרון

לכל הטורים של דרור עזרא
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים