האח החדש של מוקד 100 – מוקד 200
פרסום ראשון: משטרת ישראל תחנוך בקרוב מוקד טלפוני חדש. המטרה: לסנן את כל השיחות הפחות דחופות שמגיעות למוקד 100 ותופסות את הקווים
לאחר שבועות ארוכים בהן התגלגלה במסדרונות המטה הארצי היוזמה להקים את המוקד החדש, הוחלט אתמול לראשונה בישיבת סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה לתת אור ירוק לפרויקט.
"מוקד 200" הוא צעד אחד במהפכת השירות שעורך המפכ"ל רב-ניצב משה קראדי במשטרה. המטרה: לשנות את התחושה בציבור ש"אין עם מי לדבר" במשטרה, ולגרום לאנשי המשטרה לתפוס את האזרחים כלקוחות.
היוזמה להקמת המוקד החדש נולדה לפני כשנתיים, במהלך ישיבות בהן ניסו בפיקוד המשטרה לבחון את נקודות התורפה במתן השירות המשטרתי לאזרח. במשטרה התברר כי אזרחים שהתקשרו למוקד 100 כדי לדווח על חשודים כמחבלים, לא קיבלו מענה וזכו לצליל תפוס. עוד הבינו במשטרה כי הקושי לתת שירות לאזרחים הולך וגובר ככל שהמדינה גדלה.
מצטרפים למהפיכה
בבדיקה שנערכה במשטרה התברר כי בשנה האחרונה הגיעו למוקד 100 כ-11 מיליון פניות מאזרחים. בכ-70% מהפניות נדרשו השוטרים לספק מידע לאזרחים, שאותו ניתן לקבל מגורמים אחרים. בין השאר התקשרו אזרחים בדרישה לפנות אשפה
מהרחוב, בבקשה להחליף נורה בתאורת רחוב או להזיז רכב חוסם.
"אזרחים פונים אלינו בשאלות של מידע, ובמקרים רבים הם תופסים את הקו לאלה שפונים עם ענייני חירום שצריך לתת להם מענה מיידי", אמר המפכ"ל קראדי ל-NRG מעריב. לדבריו, כך עלתה היוזמה ליצור מוקד נוסף שיסנן בין שאלות מידע לענייני חירום. המפכ"ל הוסיף כי כל הגופים האזרחיים כבר עשו מהפכה בשירות, ולכן המשטרה לא יכולה להישאר מאחור.
מוקד 200 יפעל במקביל למוקד 100, ויספק תשובות בנושאים כלליים ובכל הנוגע לעבודת המשטרה. המוקד החדש יוקם בשיתוף פעולה עם חברות הסלולר ובזק. בניגוד למוקד 100, מוקד 200 ימומן בחלקו על-ידי המשטרה, ובחלקו על-ידי המתקשרים.