רמי לוי 'שיווק השקמה' נכנס לשוק החרדי
חנות ראשונה נפתחת בירושלים. מתנגח בשופרסל: "אין לי ספק שהם יעלו מחירים. הצרכן יממן את הפרסומות שלהם בטלוויזיה"; "כשאנחנו רואים שיוניליוור במצוקה מול שופרסל אנחנו עוזרים לו"
ואולם, לא רק את החזית הזו פותח לוי מול שופרסל. בראיון ל-NRG מעריב הוא מגיב להשקת רשת 'שופרסל דיל': "שופרסל מנסה לעשות את מה שאנחנו עושים כל הזמן, רק לא מצליחים. בסופו של יום, יש להם עלות תפעול שהיא פי שתיים מעלות התפעול שלנו. לנו יש ותק בנושא, אנחנו מומחים בלמכור בזול. הוא לא יכול ללמד אותנו".
פייט לשופרסל? הצחקתם אותו. הוא ממש לא בעניין: "לי יש הבטחה לצרכן שלי שאני אהיה יותר זול ואישי. אני לא חושב ששופרסל יוכלו לתת את השירות ואת המחירים שאנחנו נותנים".
ב-2005 רשם מחזור כספי של 701 מיליון שקל, כ-20% אחוז יותר מב- 2004 ובשנה הקרובה הוא מתכוון לפתוח עוד שני סניפים של הרשת בירושלים.
-אז ההשקה של שופרסל ביג עברה לידך?
"זו אותה גברת בשינוי אדרת. הרשתות הגדולות כל פעם משנות שם, וזה מה שקורה גם עכשיו. לא הולך להם בעסק מסוים, אז הם מתחילים לשאול שאלות: מה לעשות? נסגור את העסק? בטח שלא. בוא נשנה את השם. נכריז על שיטה חדשה. הרי בסופו של דבר השיטה היא אותה שיטה".
-איך תתחרה במחירים הזולים ששופרסל דיל מציעה?
"עם כל הכבוד למה שהם עושים היום, אין לי ספק שהם רק יעלו מחירים. שלא יהיו טעויות: את כל מה שהם עושים הצרכן יממן. פרסומת בטלוויזיה, השקות שונות. הם צריך להביא את הכסף הזה מאיזשהו מקום ".
- שופרסל ביג מדגיש את חווית הקנייה. אתה יכול להתמודד עם זה?
"שטויות. יש לנו חווית קנייה. אנחנו נותנים חנויות הרבה יותר יפות מהרשתות. זו, אגב, הבעיה של הרשתות הגדולות לאורך כל הדרך. החנויות שלנו יותר נקיות משלהם,
-למה אתה מתכוון?
"פשוט מאוד: אם שופר סל ביג טוען שהוא משווק כמה שיותר מוצרים ושופר סל דיל מתהדר במחירים זולים, התחרות שלו בסופו של דבר היא מול עצמו. מי שישלם את המחיר הוא הצרכן".

- מה עמדתך בפרשת שופרסל - יוניליבר?
"אין שום בעיה: ברגע שיוניליבר צריכה עזרה, אנחנו מציגים אותה יותר על המדפים, נותנים לה תצוגות יותר גדלות. כשאנחנו רואים שהיא נמצא במצוקה מול שופרסל, גם כדי להגן על האינטרס שלנו, אנחנו פשוט עוזרים לה יותר".
-זה לא בדיוק עובד ככה. הכוח שלהם מול הספקים יכול להיות אקוטי.
"אתה צודק. לפי הגודל שלהם, על הנייר, יכולה להיות השפעה על הספק. אבל בפועל אני לא חושב שזה בר מימוש. הספק מבין דבר אחד: השוק הפרטי זה הקונטרה שלהם. אם השוק הפרטי לא יהיה חזק, הספק יהיה בסופו של דבר העבד של הרשתות. הם יחליטו מה למכור איך למכור ובאיזה מחיר.
"אם הספק חכם, הוא צריך לדעת למנוע את זה. בסופו של דבר עלות התפעול שלנו היא כ- 50% פחות מעלות התפעול של הרשתות הגדולות. את ההפרש מעלות התפעול אנחנו נותנים לצרכן. יש לנו יתרון ענק מולם. הספק מבין שאני שותף שלו. לשותף שלו הוא צריך לתת להרוויח כסף. מכיוון שהוא יודע שאני רואה את הצרכן מול העיניים הוא בא לקראתי. המטרה שלנו, בסופו של דבר, היא מטרה זהה: הלקוח".
-אתה מתכונן להיכנס לנון-פוד?
"אם אתה רוצה להסתפר תלך לספר, לא לסנדלר. אנחנו נתעסק במה שאנחנו מתמחים. אנחנו לא מתמחים בלמכור טלוויזיות. יש חנויות מקצועניות שיודעות לעשות את זה יותר טוב משופרסל. זו ההתמחות שלהם".
- מהן תוכניות הצמיחה שלך?
עכשיו פתחתי חנות חדשה בשער בנימין שזה האיזור שלי. 3000 מ"ר. בזכות החנות הזו נגדל בעוד 60-70 מיליון שקל בשנה. אנחנו פותחים עוד שתי חנויות ביגוד של יפי'ס (רשת נוספת הנמצאת בבעלותו של לוי - א.ג.) ופותחים עוד שתי חנויות בירושלים. חנות אחת במגזר החרדי והשנייה בחברה החילונית".
- למה דווקא חרדים?
"עוד לא היינו שם ומאוד מעניין אותנו להיות חלק מהדבר הזה. בסופו של דבר זה מדבר אלינו כי זה ירושלים".
משופרסל סירבו להגיד לדברים.