"המזל"טים שלכם מתרסקים"
בהודו מתלוננים: 4 מזל"טים מתוך ה-50 שרכשנו מישראל התרסקו. בתעשייה האווירית מכחישים
כלי התקשורת בהודו פרסמו כי שר ההגנה ההודי, פרנאב מוקרג'ה, דיווח על התקלות לפרלמנט ההודי. לפי הפרסום ציין השר כי ארבעת ההתרסקויות התרחשו בשנתיים האחרונות בדגמים מסוג "סרצ'ר" ו"הברון".
על-פי הדיווח, חקירת ההתרסקויות העלתה שהסיבה להן היא כישלון מערכתי. במשרד ההגנה ההודי הודיעו כי הם עומדים בקשרים עם גורמים במשרד הביטחון בישראל ועם התעשייה האווירית הישראלית, יצרנית המזל"טים. עוד דווח כי בתעשייה האווירית הבטיחו להחליף את המזל"טים שהתרסקו בחדשים בחינם.
בתעשייה האווירית מכחישים את הדיווח בכל תוקף. "לא היו דברים מעולם", אמר ל-NRG מעריב יאיר דובסטר, מנהל מפעל מלט של התעשייה האווירית, שבו מייצרים את המזל"טים. "כל הידיעות מקורן במתחרים המנסים להפריע ולחבל במאמצי השיווק של התעשייה האווירית".
שומר על הגבולות
על-פי ההערכות, שוויה של העסקה, שנחתמה בשנת 2000 בין הודו לתעשייה האווירית, עומד על כ-350 מיליון דולר ואספקתם נפרשה על פני כמה שנים.
לאחר חתימת העסקה אמרו גורמים בכירים במשרד ההגנה ההודי כי הודו רכשה את המזל"טים הישראלים כדי להשתמש בהם למשימות מודיעיניות בחבל קשמיר, לאורך גבולותיה של הודו עם פקיסטן וסין. הם נועדו למעקב אחר תנועות של כוחות החוצים את הגבולות ולהעברת מידע על ההתפתחויות השונות
מעבר לגבול.
מעבר לאיסוף המודיעין בזמן אמת, יכולים המזל"טים להטיס מטען חיוני בזמן מלחמה. הסרצ'ר נחשב לדור שלישי ומתקדם של מערכות מזל"ט מתוצרת התעשייה האווירית, והוא מסוגל לספק תמונות ביום ובלילה.
מערכת המזל"ט כוללת מגוון של מערכות מתקדמות: מערכת ניווט לווינית מוטסת, מצלמה בעלת רמת הפרדה גבוהה ומערכת תקשורת מתקדמת. הסרצ'ר מסוגל לשאת משקל של 63 ק"ג ועם הדלק מגיע משקלו ל 370 ק"ג.
בהכנת הידיעה השתתף אמיר בוחבוט
עדכון אחרון : 24/11/2005 16:19