חוזרים בענק
פרסומות וקמפיינים עולים מיליוני שקלים. אפילו לשוקו בשקית
אולי זו הצמיחה הכלכלית, שיש הטוענים שהיא קיימת, אולי זה מצב הרוח המשופר עם תום ההתנתקות, מה שבטוח - חברות גדולות חזרו להשקיע בפרסומות גדולות מהחיים. פתאום הפסקת הפרסומות זה לא רק פרסומות מיובאות ומדובבות מחו"ל (כדוגמת פרסומות הקאלט לקינדר), אלא חגיגה לעיניים וכמובן לכיסם של המפרסמים.
הראויה ביותר לציון וגם היקרה ביותר היא הפרסומת "בוקר שוק" של תנובה. מיליוני שקלים הושקעו בשיווק מותג חדששנועד למחוק (בשעה טובה) את המותג קרלו, מתוכם חמישה מיליון שקלים נדרשו לקמפיין הפרסומי.
הפרסומת היא מחווה לקהל הצעיר ורוויה מראות אינתיפאדה: מכוניות מתרסקות, רצפות מתנפצות וטילי קסאם משוגרים אל על. המבוגרים שונאים את זה כי הם אומרים שזה לא חינוכי או משהו כזה, הילדים מתים על זה כי זו פרסומת מגניבה בטירוף.


גם בסלקום אי מוד הלכו על גדול. 12 מיליון שקל הושקעו בקמפיין ההשקעה של המוצר. יפן מעולם לא היתה טרנדית יותר, אופנתית יותר ובעיקר סלולרית יותר. בימים שבהם כל ילדה בת 16 רוצה להיקרא צ'אנג מיין ולקפצץ עם קוקיות ושמלת סמרטוטים, הסלולרי הגיע בזמן מעולה.
והפרסומת? Big in Japan ( למרות שהסרטון צולם בכלל בתאילנד). מסוקים, משאיות, אתר כרייה ועשרות יפניות מעוצבות להפליא. כולם בחגיגה אחת גדולה שרים "מרי לו" של צביקה פיק ביפנית. מה יכול להיות גדול יותר מזה?
לצפייה בסרטון "איימוד" לחץ כאן
צביקה פיק כשלעצמו הפך אייקון של פרסומות ענק, כשהזכורה במיוחד היא הפרסומת הווייטנאמית של יס. "מעלה מעלה" שלו זומרר עם"I Don ' t Care if They Gonna Fry Me".
לצפייה בסרטון הויטנאמי של yes לחץ כאן
בימים אלה אגב, נערך מבצע עם אחד מארגוני הצדקה, שהמתנה בו היא פרסומת עם מוזיקה של צביקה פיק. הרי, כמו תמיד, אם יש טרנד אז בואו ננצל אותו עד תומו.
אבל אין ספק שהחביבה מכולם לאחרונה היא פרסומת הגרלת הענק של מפעל הפיס, קמפיין שבו הושקעו שמונה מיליון שקלים. ביקורות רבות ניסו "להרוג" את הפרסומת הזאת. יש שאמרו שהיא לא קריאטיבית, עצלנית,
זאת בעצם "הפסטיגל" של הפרסומות. מקבצים את הכוכבים הכי גדולים למיזם משותף, כייפי ורענן. כששקע ותקע אוחזים בידה של ג. יפית וצועדים אל השקיעה זה לא פחות מקאלט. זה מה שראוי להגרלה הגדולה מכולם. הרי גם המבקרים הקנטרנים ביותר רוצים בסך הכל לקום מחר בבוקר עם 50 מיליון שקל.

