סלקום השיקה את שירות i-Mode
חברת הסלולר השיקה היום את היוזמה המרכזית שלה לדור השלישי- פלפורמת התוכן מבית NTT DoCoMo. יאפשר גישה לישומי תוכן סלולרי
זהו המהלך המשמעותי ביותר בתחום התוכן הסלולרי שנעש בישראל בכלל ובסלקום בפרט. הצלחתו או כשלונו של המיזם תבוא לידי ביטוי בביצועיה של סלקום ברבעונים הקרובים, כאשר החברה (כמו חברות הסלולר המתחרות) הציגה ירידה במכירות ובמספר הלקוחות המצטרפים על רקע רוויה בשוק הסלולר.
פלטפורמת ה-i-mode מגיעה לישראל לאחר הצלחה גדולה ביפן וחדירה ל-12 שווקים אחרים ברחבי העולם. מאחורי היוזמה עומדת ענקית הסלולר היפנית NTT DoCoMo ולשירותי התוכן ניתן לגשת באמצעות טלפונים ממספר סוגים מתוצרת סמסונג, מוטורולה, LG ו-NEC. במקביל, מודיעה סלקום על שיתוף פעולה ראשוני עם חברת האלקטרוניקה היפנית NEC, לפיו תחל סלקום לשווק בישראל את הטלפונים הסלולריים של NEC שתומכים ב-i-mode.
שירותי התוכן שתספק הפלטפורמה החדשה הם מכווני סלולר וכוללים גישה לאתרי אינטרנט מרכזיים, ישומים שונים, דואר אלקטרוני, צ'אט, קהילות, בלוגים ועוד. אחד הנושאים הבולטים הוא מחיר ההתחברות לפלטפורמת ה-i-mode. מחיר ההתחברות הבסיסי (עד 200 קילובייט נתונים בחודש) הוא
9.9 שקלים. חבילה בינונית (עד 0.75 מגהבייט נתונים בחודש) עולה 19.9 שקלים ומחיר חבילה מסוג Unlimited (עד 100 מגהבייט נתונים בחודש) עולה 29.9 שקלים בחודש. בסלקום מציינים כי עלותו של קילובייט מעבר לחבילה מוזמנת שווה 7 אגורות.
בנוסף למחיר שתקבל סלקום נדרש הלקוח לשלם גם לאתרים המשתתפים בפלטפורמה. המחירים האלו נקבעים ע"י אתרי התוכן. לדוגמא: דפי זהב - 2 שקלים, מפה טיולים - 4 שקלים, ערוץ הספורט - 4.9 שקלים, ערוץ מומה - 4.9 שקלים, NRG של מעריב - 4.9 שקלים, דה-מרקר - 4.9 שקלים, Ynet ווואלה - 5.9 שקלים (לכל אחד בנפרד).
קמפיין ההשקה של המיזם מבית מק'אן אריקסון מציג את החיבור בין i-mode המגיע מיפן, לבין סלקום. בקמפיין מככבות בחורות יפניות "קוליות", שאמורות להדגים את קלות השימוש ב- i-mode. שלוש לחיצות פשוטות על המכשיר או ביפנית: איץ', ני, סן ( שהם 1,2,3 ביפנית). הסלוגן המוביל את השקת השירות החדש הוא: סלקום i-mode "האינטרנט הסלולרי הטוב בעולם".
יצחק פטרבורג, נשיא ומנכ"ל סלקום, אמר: "סלקום i-mode הוא נקודת מפנה בתולדות סלקום ועידן חדש עבור לקוחותינו. סלקום i-mode יאפשר לחברה להמשיך ולהוביל את עולם התוכן הסלולרי, תוך מתן ערך מוסף ללקוחות".
עדכון אחרון : 6/9/2005 15:00