גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


התושבים בורחים, "המשוגעים" מגיעים

רודפי הסופות לא נרתעים מההוריקן קתרינה, להיפך. הסופה "של פעם בחיים" מביאה את המשוגעים לדבר לעין הסערה, בסיוע תחזיות ושמירה על טווח ביטחון

איתי בונה והדס טסלר | 30/8/2005 0:35 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
בזמן שתושבי ניו-אורלינס וסביבותיה נמלטים­על נפשם ומנסים למצוא מחסה מפני סופת ההוריקן "קתרינה", רודפי הסופות המקצועיים והחובבים ממהרים לצאת לשטח כדי להגיע לעין הסערה, ולתעד אותה בזמן אמת.

הרודפים ממתינים חודשים ארוכים בסבלנות לבואן של הסופות המשמעותיות. בפורומים ברשת האינטרנט הם מנהלים שיחות, במטרה לוודא כי גם ל"קתרינה" המתקרבת יגיעו אחדים מהם.

"רוג'ר היל וג'ים בארלט ממוקמים באזור. נעביר דיווחים ועדכונים מהשטח כשיגיעו", נכתב באחד מהפורומים. "סיימון ברוואר וריד טימר רודפים אחרי החיה יחד. דיברתי עם סיימון אחר הצהריים והם נמצאים באלכסנדריה, לואיזיאנה, בדרכם לניו-אורלינס'', כתב גולש אחר. ''אני חייב להודות שזוהי המשימה המסוכנת ביותר אי פעם. זוהי ללא ספק סופה של פעם בחיים".

עם זאת, אחדים מהרודפים המנוסים נשמעים יותר זהירים: "רוחות של 281 קמ''ש?! אני לא זוכר אי פעם הוריקן מהאוקיינוס האטלנטי עם רוחות כאלה חזקות. להיחלץ משם יהיה בלתי אפשרי'', כותב אחד מהם. ''לא כדאי לסמוך על מכונית במקרה כזה, אולי על רכב 4X4. זה יהיה באופן מילולי כמו עולם אחר. אני מקווה שחומרי וידאו יגיעו, למרות שאיני יכול להבין איך הם יצולמו".

"רכב 4X4? הצחקת אותי. אפילו משאית סמי-טריילר תעוף באוויר", עונה לו בתגובה גולש אחר. "האסון יכול להגיע עד לכ-40 אלף וגם 60 אלף הרוגים. התמודדות עם כמויות המים והמגיפות תהיה בעיה אמיתית".
"יכולים להימנע מפגיעה"

פרופסור דני רוזנפלד, מומחה למטאורולוגיה מהאוניברסיטה העברית בירושלים, מספר על תופעת רודפי הסופות: ''מי שיודע לחזות את מסלול התנועה של הסופה יכול להימנע מפגיעה. הרודפים יודעים על סמך תחזיות היכן האזורים הפוטנציאלים של סופות, ואז הם נוסעים כמה שיותר מהר לשטח, תוך שמירה על טווח ביטחון של 20-30 ק"מ''.

רוזנפלד משתתף במחקרים מתוכננים

מראש, המתמקדים בהבנת התהליכים שיוצרים את הגשם בעננים ועוצמת הסופות.

''כאשר נכנסים עם המטוס למקום כזה מרגישים טלטול די רציני. התנודות למעלה ולמטה חזקות יותר מכוח המשיכה. המטוסים בנויים בצורה מספיק חזקה, כדי שיוכלו לעמוד בדברים כאלה'', הוא מספר. ''כשאתה במטוס בתוך הסופה לא ניתן לראות שום דבר בגלל העננות והמרחק מהקרקע''.

עדכון אחרון : 30/8/2005 0:39
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים