גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


חכות ולא דגים

עברי ורבין קורא לבעלי העסקים להשקיע כסף בפרוייקטים שיכולים לחולל שינוי חברתי

עברי ורבין | 23/6/2005 15:12 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
השבוע נפתח בישראל, כינוס "קול דור" העולמי, כינוס בינלאומי, של מנהיגים יהודים צעירים הקוראים כל אחד בתחומו ובקהילתו, לשינוי סדר היום הפוליטי יהודי גלובלי, תוך שימוש בתכנים ובכלים מודרניים כמו אינטרנט ושיחות ועידה דרך הלווין.

הכינוס והפעילות מתאפשרים גם באמצעות  תרומה של עסקים פרטיים מהארץ ומהעולם, בהן גם חברות מובילות כמו בנק הפועלים וטבע.

 עסקים עם חזון של מובילות ומעורבות  בקהילה כבר מזמן לא מתמקדים בטיפול רק בעוני ובחולי למרות ההתמקדות התקשורתית הרבה בנושאי המסכנות למיניהם , אלא מטפלים גם בסוגיות של העצמה , שינוי חברתי וטיפוח אליטות.

אחריות חברתית של עסקים ( CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY) בשונה מתרומה פילנתרופית,  הינה אחריות לקיומה של חברה אזרחית חזקה ובריאה יותר שבסופו של יום תביא גם לכלכלה בריאה יותר.

יותר ויותר פירמות מפנימות שיש לטפל באספקת חכות ולא בחלוקת דגים. זה נכון גם מבחינה ערכית וגם מבחינת יעילות ההשקעה וקיימותה.

חברות אשר הן מנהיגות אמיתיות בעולם העסקים הן לרב אותן חברות שיפגינו מנהיגות , בטחון עצמי וחזון גם בעולם הקהילתי ולא ייכנעו ללחצי ההמון, התקשורת והפוליטיקאים ע"י תרומה של מזון או כסף לעניים אלא יהיו מעורבות גם בהשקעה בנושאי מנהיגות, שינוי חברתי וסוגיות אליטיסטיות אחרות.

בישראל  סוגיות של שינוי חברתי נתפסות  לרוב בטעות כפוליטיות, ולכן מונעות מחברות עסקיות להיות מעורבות בתחומים חשובים אלו.
דיבידנדים של דינמיות

 כיוון שהדנ"א הבסיסי של חברות עסקיות מרחיק אותם מכיוונים המתקרבים לפוליטיקה. ברם, תפקידם של גופי השינוי החברתי כמו טיפול בזכויות מיעוטים ונשים או גופי סינגור קהילתי הוא רב משמעות בהיבט של בניית חברה אזרחית חזקה ובריאה  המשפיעה במישרין על העוצמה ועל החוסן הלאומי.

יתרה מזאת גם בהיבט השיווקי והמותגי – חברות אשר ישכילו לנכס לעצמם תמיכה ומעורבות בגופים של שינוי חברתי יוכלו לקבל דיבידנדים של דינמיות, נועזות וחדשנות החיוניים כל כך בסביבה התחרותית. הסתכלות מעמיקה יותר יכולה לגלות קורלציה נוספת בין נשוא התרומה לנותן התרומה  ברמת המוצר החברתי. כך למשל, טבע, כחברה גלובלית, מבינה את

החשיבות האסטרטגית שבתרומה לגוף קהילתי גלובלי ובנק הפועלים, המנסה לחזק באסטרטגיה העסקית שלו את הפעילות הבינלאומית בעיקר בקרב קהלי המטרה היהודים מצא הגיון בתרומה לגוף יהודי בינלאומי.

תופעה נוספת שאנו עדים לה בשנים האחרונות ומשתקפת אף היא בשותפות של החברות העסקיות עם "קול דור" היא עליית המשקל של הזהות הישראלית (ראה מקרה חלוקת הדגלים) והיהודית בשיח הציבורי הישראלי ולכן גם במהלכי השיווק והתרומה לקהילה.


המקרה של "קול דור" אינו יחידי ונקווה שהוא אכן מסמל תחילתה של תופעה רחבה יותר של מעורבות ותרומה של עסקים לסוגיות של שינוי חברתי בישראל בכלל ולנושאי זהות יהודיים בפרט.

 עברי ורבין הוא מנכ"ל חברת GOODVISION וחבר מייסד בהנהלת "קול דור"

על "קול העם"

רוצים שטור אישי שלכם יתפרסם באתר? קחו את המקלדת ליד ותתחילו לכתוב. את הטור שלחו אלינו בדואר האלקטרוני.

שימו לב, לאתר יעלו טורים שאורכם אינו עולה על 300 מילה, ובכפוף לשיקולי מערכת החדשות של
NRG מעריב.

ציינו את שמכם המלא, וכמה מילים על עצמכם. אל תשכחו לצרף תמונה.

הכתובת למשלוח טורים:
ithink@maariv.co.il

לפרטים נוספים הקליקו כאן.

עדכון אחרון : 24/6/2005 8:44
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
  • עוד ב''חברה''

כותרות קודמות
כותרות נוספות
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים