גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


"רק לאחר תאונות קטלניות, כולם מתעוררים"

ועדת החקירה שהוקמה לאחר "אסון הבונים" המליצה על הקמת מחסומים בכל מפגש רכבת. יו''ר הוועדה מאשים היום: "ההמלצות לא יושמו, והאכיפה חלקית''

אפרת פורשר | 22/6/2005 18:00 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
עשרים שנה בדיוק עברו מאז זעזע "אסון הבונים" את המדינה. השופט עזרא קמא, שעמד בראש הוועדה לחקירת נסיבות האסון, אומר היום: "ההמלצות שלנו לא יושמו".

תאונה מחרידה בין רכבת נוסעים למשאית ליד רבדים
ליאוניד החליף משמרת ונהרג - סיפורי ההרוגים
הפצועים פונו במסוקים: "אלוהים הציל אותנו"
גורמי ההצלה טוענים לתפקוד לקוי של המשטרה
זוהתה התינוקת האלמונית שנפצעה קשה

ב-11 ביוני 1985 פגעה רכבת באוטובוס ילדים שחצה את הפסים בצומת הבונים. עשרים ושניים בני אדם נהרגו, מתוכם 19 תלמידי כיתה ז' בבית הספר ''ברנר'' בפתח-תקוה.

המדינה סערה. ראש הממשלה דאז, שמעון פרס, הכריז מיד על הקמתה של ועדת חקירה לבדיקת נסיבות האירוע. סגן נשיא בית המשפט המחוזי (בדימוס), השופט עזרא קמא, מונה לעמוד בראשה.

ההמלצה העיקרית של הוועדה היתה ברורה: יש להקים מחסומים ולהציב שילוט נכון וברור בכל המקומות בהם נפגשים מסילות ברזל עם כבישים או דרכי עפר, ולא להסתפק רק בתמרור. כמו כן, המליצה הוועדה להחמיר בענישה על עבירות מסוג זה.

היום, לאחר התאונה החמורה שאירעה אתמול ליד קיבוץ רבדים, אומר השופט קמא כי אינו בטוח שכל המלצות הוועדה יושמו בפועל. קמא משוכנע כי ההמלצה העיקרית לשילוט המפגשים, לא יושמה כהלכה.

"מסקנות הוועדה יושמו בצומת הבונים, אך לא בכל המקומות האחרים'', הוא טוען. ''באזור רחובות, למשל, עוברת המסילה בתוך פרדסים בהם משאיות מעמיסות תוצרת חקלאית, וכך נוצר מצב מאוד מסוכן".
''עושים ככל העולה על רוחם''

לדעתו של קמא, חסרה גם אכיפה מרתיעה, שיטור ומעקב: ''אני לא בטוח ששוטרים עומדים במקומות שכוחי אל ובשטחים חקלאיים, ואוכפים את החוק. כאשר העונש על עבירה כזו הוא עד שלוש שנות מאסר בלבד, ובמרבית המקרים מסתפקים רק בקנס כספי, קיימת בעיה. הסיכוי לתפוס את מבצעי העבירות מסוג זה הם אפסיים, ולכן כולם עושים ככל העולה על רוחם".

למרות זאת, סבור השופט קמא כי הבעיה אינה אנושית בלבד, אלא גם תקציבית. ''רק כשקורות התאונות הקשות, נזכרים בארץ שצריך לטפל בנושא ואז כולם

הופכים להוטים. זו תאונה מאוד כואבת עם מספר נפגעים גדול, אבל גם אם ישימו מחסומים - ההתנהגות האנושית תמשיך לגבות מחיר", אומר קמא.

בימים אלה חבר קמא ב''ועדת שיינין'', אותה הקים שר התחבורה שיטרית במטרה לנסח תוכנית רב-שנתית למלחמה בתאונות הדרכים. עו"ד יעקב רובין, חבר נוסף בוועדה, מצטרף לדעתו של השופט קמא: "התאונה המחרידה מעידה שההמלצות לא יושמו. חיי אדם שווים השקעה כספית", הוא אומר. ''אסון הבונים חזר על עצמו אתמול, מבלי שננקטו הצעדים שהומלצו".

עדכון אחרון : 22/6/2005 21:13
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים