 |
 |
|
|
|
כל שברק פז חשק בו היה זוג נעליים ללא בטנות חשופות וללא פגמים אסתטיים. אולם "סקאל," הרשת בה בוצעה הרכישה, לא רק שלא הסכימה להחליף את הנעליים, אלא אף טרטרה אותו במשך חודש והתייחסה אליו בזלזול ובבוטות. רק לאחר התערבות המדור זכה ברק בנעליים תואמות |
|
|
|
|
|
 |
ברק פז חשק בנעלי "טימברלנד" ששמן יצא לתהילה, ועל כן נחפז לקניון רננים ברעננה ורכש בחנות "סקאל" נעליים רכות עקבים ב450- שקל. דקות אחדות בלבד לאחר הקנייה גילה ברק בעינו החדה כי רווח מגונה נפער בנעל הנאה בין שני חיבורי זמש, שחשפו את הבטנה. היה זה ליקוי אסתטי פעוט, אולם ברק הוא מקפידן שביקש נעל נטולת פגם.
למחרת ניגש ברק לחנות "סקאל" שבמרכז עזריאלי הקרוב למקום עבודתו ושם הציג את מבוקשו: נעל אחרת מאותה הסדרה, אך ללא חשיפת הביטנה הלבנה. המוכרת היתה איתנה בדעתה כי הנעל מושלמת והפער שנתגלה הוא חלק מעיצובה וחנה. לאחר שפע מילות נזיפה ותוכחה טלפנה העלמה למרכז שירות הלקוחות של החברה, וברק מוכן להישבע שבין השאר אמרה את המשפט הבא: "מאיפה אני יודעת שהוא לא עשה את זה" (כלומר: הלקוח נחשד במעשה חבלה שכל עיקרו לחלץ נעליים חדשות מהחברה). ברק חזר והסביר שהנעליים נקנו רק ביממה האחרונה
והוא משוכנע כי רשת בעלת איכות, רמה ועוצמה שיווקית גבוהה תסכים להחליף אותן בזוג חדש. מנהלת החנות נכנסה לתמונה וטענה שמדובר בדגם מיוחד, ושהפער שהתגלה בנעל אינו אלא מעשה אמנות רב-יוקרה. עוד הוסבר לו בעברית צחה כי מדובר בטכנולוגיה מיוחדת ומעוררת השראה, וכנראה שכף רגלו הימנית אינה תואמת את חברתה, לכן נוצר הפער הגדול בנעל שאותה ביקש להחליף.
ברק נותר פעור-פה לנוכח הטענה ונטל זוג נעליים תואמות מהמדפים שהיו פרושים לאורכה ולרוחבה של החנות הגדולה. כאשר הניח את הנעל החדשה על רגלו, הוא הוכיח באותות ובמופתים כי הפגם הזעיר נעלם כלא היה. מסיבה זו חזר וביקש את מעשה ההחלפה. כל טירון במלאכת השירות היה מגיע בשלב זה למסקנה כי הדרך הנאותה לסיים את הפרשה ולשרת את תדמית הרשת רבת-התהודה היא להחליף את נעליו הבלתי נחשקות של ברק בחדשות ולצרף צרור איחולים וברכות. אלא שהקרב על הנעל נמשך ללא ליאות.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
מומחי תורת הנעליים
|
 |
|
 |
 |
 |
|
מנהלת החנות בישרה בעוגמת נפש רבה כי הנעליים יישלחו לבדיקה במרכז השירות של החברה, והבדיקה הקפדנית, שבוודאי יהיו מעורבים בה כל מומחי תורת הנעליים במדינה, תימשך לפחות שבועיים. ברק נקלע בעל כורחו למלחמת התשה וזעמו עלה וגאה. הוא תהה על פשר המהומה, שהרי מדובר בנעל חדשה שזה עתה נרכשה. המנהלת התרככה והבטיחה כי זמן ההמתנה לא יעלה על שבוע וברק קיבל בהכנעה את הפשרה. בטרם לכתו ביקש את מספר הטלפון של מרכז שירות הלקוחות של החברה, ונענה בחוסר חשק מופגן שהעלה על פניו ארשת תמיהה. פנייתו הטלפונית לא נענתה וגם קריאה ששוגרה בדוא"ל לאתר החברה לא זכתה לתשובה.
הפרשה הלכה והסתבכה. ברק מדווח למדורנו בדאגה כי למרות הפצרתו, איש מהחברה לא התקשר אליו במהלך שבוע תמים. כל התקשרות היתה כרוכה בהמתנה של רבע שעה בממוצע, ורק לאחר שכמעט ונכנע זכה לתגובה פושרת וקרה: הנעל העומדת במרכזה של התלונה ממתינה לו במלוא הדרה בחנות "סקאל" במגדל עזריאלי הידוע לתהילה. ברק שאל מהו הטיפול שבוצע בנעל הפגומה, ונענה כי לא בוצע בה כל טיפול.
חמתו של הלקוח בערה בו והוא ביקש לדבר עם אחראית רבת-שררה. לאחר סדרת התחמקויות הובטח לברק בחגיגיות רבה כי סמדר תחליף איתו מילה על אודות הנעל שסר חנה. בתום יממה חזרה אליו סמדר ובישרה כי הנעל נפלאה ואין בה כל פגם הדורש את החלפתה, וזה סגנונה משחר ייצורה. "בדקתי בעצמי את הגומי מסביב לסוליה," הוסיפה, "כך צריכה להראות סוליה תקינה."
ברק כמעט שפרץ בבכייה, שהרי לא התלונן כלל על הסוליה. כל רצונו היה לרכוש נעל שאין בה פער מגונה בין שתי רצועות זמש נאות, המותירות חלל שמתחתיו מבצבצת בטנה דוחה. הוא חזר ופירט את מיקום הפגם (בקרבת השרוכים,( וסמדר התרצתה והבטיחה לבדוק את הנעל שנית.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
איור: איתי
|
|
 |
 |
 |
 |
|
"ברק המפורסם בא"
|
 |
|
 |
 |
 |
|
עד כה היו מעורבים בפרשה המביכה ונטולת ההיגיון לפחות חמישה מעובדי החברה, צרכן אחד זועק לעזרה, נעל אומללה אחת והרבה שיחות טלפון. אנשי השירות של "סקאל" כילו זמן יקר בשלל בדיקות כאילו מדובר במכירת החברה לרשת מתחרה.
חלפו ימים אחדים של ציפייה וסמדר עדיין שומרת על זכות השתיקה. ברק התקשר שוב כדי לברר את גורל נעלו הזנוחה. הוא ביקש לשוחח עם הממונה, אולם זו לא שבה אליו. כאשר חזר והתקשר זכה לשמוע את המשפט הבא: "סמדר לא תשוב לשוחח איתך עד אשר תבדוק שוב את הנעל." השיחה שניהלה איתו עלמת השירות היתה קשה והטונים עלו למידה מגונה. ברק הצהיר ברוב רוגזה שאינו מעוניין יותר בשום בירור ושיחה והוא תובע את כספו בחזרה. בקשתו נדחתה.
בתום חודש מהרכישה נמשכה המערכה במלוא עוצמתה והתגבורת שגייס ברק היתה דודתו המבוגרת, אך גם היא נחלה תבוסה. הרשת עמדה בסירובה להחליף את הנעל בחדשה או להשיב את תמורתה. למרבה הפליאה, אחרי שתיקה ארוכה התקשרה סמדר וקבעה בלהט כי בתום בדיקה מקיפה, מתברר כי מדובר בפתח אוורור בעל עיצוב נאה שאינו דורש החלפה.
זה הרגע שבו מרטנו את שיער ראשנו ופרצנו בצווחה חנוקה: מדוע משקיעה הרשת כל-כך הרבה אנרגיה בפרשה שהיתה מסתיימת בשנייה בכל חנות זנוחה בכיכר שוק הומייה. מה מונע מסמדר ושכמותה להחליף את הזוג בנעל תאומה ולחסוך הרבה עינויים ועוגמת נפש רבה?
ברק שפנה אלינו בתלונה מגלה כי חזר לחנות שבה נותרה הנעל העגומה, הפעם בלוויית חבר הבקיא בתורת המשפט. לדבריו, המוכרת נטולת החן קידמה אותו בלעג ובישרה לחברותיה בעליצות רבה: "ברק המפורסם בא." ברק הבטיח כי יערב את התקשורת בממצאיו ואילו היא הגיבה במשיכת כתף קרה. מנהל החנות נכנס לפעולה, וחזר והסביר עד לזרא שמדובר בטכנולוגיה הפוערת את הרווח בהתאם לכף רגלו של הלקוח הצועד בבטחה.
בסיכומו של הוויכוח הבהירה לו המוכרת החרוצה כי הוא מבזבז אנרגיה וגם מגזים בתגובה. היא גם קבעה שהשירות בחברה הוא הטוב בתבל כולה, ואם בא אדם בתוך חצי שנה ומחליף נעל, הם נענים לו ללא כל ויכוח ושהייה, בתנאי שהתביעה מוצדקת וראויה. אולם הפעם, הבהירה נחרצות, החברה לא תיכנע. לאחר 40 דקות של מלחמת התשה הודיעו לו כי הנעליים יישלחו שוב לבדיקה. ברק התרצה, אולם בתום שבוע עדיין התעטפה הרשת בשתיקה כבדה. זה הרגע שבו זכה מדורנו לקבל את התלונה.
בעקבות פנייתנו זכה ברק בנעליים תאומות מאותו הדגם והפרשה נחתמה. התקשרנו לביתו ושאלנו להרגשתו והוא קבע באנחת רווחה: "הנעליים נפלאות ואני מרוצה מכל דקה של הליכה."
הצעתנו הכנה להנהלת החברה: אנא, קיראו באוזני העובדים בהטמעה יתרה את פרטי הפרשה המיותרת והתמוהה ושננו את הכלל הבא – אין מנהלים נגד לקוח מלחמת התשה אלא מאמצים אותו באהבה, אפילו אם סמדר ושכמותה סבורים שהוא טרחן חסר תקנה. המען לפניות: המגזין, "רייכר מתרגז," רח' קרליבך 2 תל-אביב, מיקוד: 67132 |  |  |  |  | |
|
|
|
|
|
|
 |
|
 |
 |  |  |  | קרא בשקיקה ב-30 השנים האחרונות רבבות מכתבים של אזרחים זעומי עפעפיים וכועסים ומהווה כתובת קבועה לכל קרבן עוולה, טרטור או מצוקה. החל מימי "כלבוטק", המשכו ב"סקנדל", "יש כתובת", "רייכר בשטח" ופיסגת פעילותו ב"מעריב" במדור האלמותי "רייכר מתרגז" |  |  |  |  |
|
 |
|
 |
|
|
|