 |
ענבל גבריאלי וחברותיה, שהתבשרו שלא יוכלו להגיע למשכן הכנסת בלבוש חושפני, יכולות להודות על מזלן שלא נולדו בסעודיה. שם פרסמו 120 חכמי דת אוסף כללים חדש ומעודכן, המבהיר את מקומן של הנשים במדינה.
"הקריאה לשוויון מלא בין הגבר לאישה היא קריאת שווא", קובע פסק ההלכה, שפורסם לרגל פתיחת ועידה בנושא מעמד האשה בעיר מדינה השבוע. לדברי החכמים, הוויתור של חלק מהנשים המוסלמיות
על לבישת כיסוי הראש הוא "מן האסונות שפירקו את החברות האיסלאמיות". חכמי הדת החתומים על הפתווא תוקפים את מנהג טיפוח היופי של האשה, שהוא "מטרתם של כופרים, צבועים ונואפים מבין המוסלמים, ומפתח לפירוק החברה והשחתת המידות". לדעתם, האישה בכלל לא צריכה לצאת מהבית. "מי שמרמה וטוען שהאישה יכולה ליישב בין חובותיה בבית לחובותיה בעבודה, הרי שטענה זו היא הבל".
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
העבודות ה"מלוכלכות" – משחק ומזכירות
|
 |
|
 |
 |
 |
|
120 החכמים תוקפים את "הנטייה המערבית", לדבריהם, לשבח נשים שמצטיינות בפריצת הגבולות ההלכתיים, כמו טייסות. הם מוסיפים וקובעים שעבודות בתחום המשחק, השירה או המזכירות, הן "עבודות מלוכלכות". "יש להפריד את האישה מן הגבר בעבודה, בחינוך ובגנים ציבוריים, ולהתרחק מכל עיסוק המביא לכך, כמו עבודה בתקשורת, בחברות תעופה, בבתי חרושת ובתי חולים. כל אלה נסיבות הגוררות מעשי תועבה", נאמר במסמך. מחברי הפתווא מזהירים את הנשים שהמציצנים אורבים להן בבתי-חרושת, וב"מקומות בזויים", כמו מכוני מסז', המועדים לפורענות ובחלקם מבוצעים "מעשים אסורים, כמו צילום איברים מוצנעים שאסור לצפות בהם, אפילו אישה ברעותה". לסיום קובעים חכמי הדת שהחולי הגדול ביותר שיכולה לשאוב האישה הסעודית מתרבות המערב הוא היציאה ללימודים. "חינוך האישה בממלכה היה בשלבי בנייתו מוגבל, והוא עדיין מתפתח, עד שהגבולות והמגבלות הושמטו. לא נותר מה שיבדילו בינו לבין החינוך בשאר החברות המערביות".
|  |  |  |  | |
|