אחת מפינות המפלט שלי במילאנו המונומנטלית, הייתה כנסייה קטנה וקסומה,סנטה מריה פרסו סן סטירו , . המסתתרת מאז ימי הרנסנס במרכז העיר הפאשניסטה
הכנסייה נבנתה בימי הדוכס Galeazzo Maria Sforza בין השנים 1472 -1482, אשר תחת ידו של האדריכל והצייר האיטלקי דונטו ברמנטה, משמשת אחת הדוגמאות המרתקות והראשונות בעולם האמנות לתופעת ה Trompe-l'œil.
ברמנטה, שהתמחה אצל הצייר פיירו דלה פרנצסקה, הנציח את התופעה כאשר פתר את בעיית החלל הכנסייתי המצומצם, בציור קיר מרהיב, תוך שימוש בטכניקה זו, של אשליה אופטית מושלמת, המיישמת בטכניקת ציור הקיר את חוקי הפרספקטיבה.
את טכניקת deceive theeye) Trompe-l'œil), ייבאו קופרטיב העיצוב השבדי אל עולם העיצוב לפני כשנתיים, כאשר השיקו בתערוכה השנתית במילאנו קולקציית ריהוט לחברות העיצוב האיטלקית והמובילות -מורוסו ו- סקיטש.
קולקציית Draped ו-Moment של מורוסו התפתחו מתצלומים, ומציגות ספסלי ישיבה סוראליסטיים , המדמים בדים נשפכים אשר מייצרים טקסטרת קפלים מתעתעת. בסדרת הריהוט לסקטיש, משולבת פאה עם הדפס דו מימד בסגנון "ג'יימס בונד" של ספרים.
מאז, המגמה של המשחק הוויזואלי רק מתחזקת.
מורוסו, השיקה קולקצייה נוספת של כורסאות ישיבה, בעיצוב Philippe Bestenheider . לכורסת Beth עם הדפס בסגנון trompe-l'œil, השתמשו בטכניקת דפוס ישירה על גומי, ששימשה בשנות השבעים. הכורסא גם ידידותי לסביבה תודות לגומי ממוחזר, ולריפוד מ PET.
האדריכלהיפני yoichi yamamoto, עיצב עבור החנות של issey-miyake את מיצג הכסאות 2D/3D, עם משענות המשמשות לתצוגת כובעים של Akio Hirata, ורגליים מצויירות על חלל הרצפה.
התצוגה, מתרגמת את פילוסופיית העיצוב של מיאקי, לתרגם את עולם הדו מימד של הבד, ליצירות אמנות לבוש מינימליסטיות ב-3 מימדים.