שחקן יפני פופולרי שנשכר להיות הפנים התמימות של בירה דלת-אלכוהול פוטר לאחר שהשתכר ופרץ לבית של שכנו, כך מסרו גורמים רשמיים. חברת המשקאות הגדולה "אסהי ברואריז" שכרה את ריו יושיזאווה, שלפי מגזין אופנה אחד נחשב כבעל "יופי ברמה של אוצר לאומי", לפרסומת עבור מותג הבירה "סופר דריי דריי קריסטל", עם 3.5 אחוזי אלכוהול.
אך השחקן בן ה-30, אחד הפופולריים ביפן, חזר הביתה ב-30 בדצמבר לאחר שכנראה צרך משקה חזק יותר. יושיזאווה היה שיכור ו"בטעות נכנס לדירה סמוכה לשלו," כך נמסר אתמול (שני) מאמוס – הסוכנות המייצגת אותו.

"איבדתי את הזיכרון. אני חושב שפשוט נכנסתי מבלי לבקש רשות, כי רציתי להשתמש בשירותים", צוטט יושיזאווה בכלי התקשורת המקומיים כמי שאמר למשטרה. "אנחנו החלטנו לסיים את החוזה שלנו" עם יושיזאווה, אמרה שיאורי שימיזו, דוברת חברת אסהי ברואריז, ל-AFP ביום שלישי. "כחברת משקאות אלכוהוליים, אנחנו רואים את מעשיו כבלתי מקובלים", הוסיפה שימיזו. "לא נשתמש בו יותר בפרסומות שלנו בעתיד", הדגישה.

יושיזאווה התנצל בפני שכנו המופתע על "הצרה הגדולה שגרם לו", כך נמסר מסוכנות אמוס, שציינה גם כי השחקן כבר פינה את דירתו.
כמו במדינות אחרות, צריכת האלכוהול ביפן נמצאת בירידה, ובירות דלות-אלכוהול, נטולות אלכוהול ואפילו הימנעות מוחלטת מאלכוהול צוברות פופולריות, במיוחד בקרב הדור הצעיר.