
עסק מתפקד בצורה די זהה לבן אדם, כאשר בעל העסק מבצע פעולות חיוביות המצליחות להבליט את הייחודיות של השירות שלו או המוצר שהוא מוכר, הוא יוכל לפרוץ גבולות ולהגיע אל מחזורי הכנסה חלומיים. אך ברגע שהעסק פועל בצורה שגרתית, מתנהל סביב אותו אובר דארפט, נשאר עם אותם הספקים למרות המחירים הגבוהים, ככל הנראה והוא גם יתקשה להתעלות ולהגדיל את הרווחים. לכן אחת ההמלצות עבור לא מעט עסקים בינונים וקטנים, היא בקבלת ייעוץ עבור עסקים בינוניים בצורה מקצועית ומתאימה.
מתי הזמן לייעוץ כלכלי לעסקים בינוניים?
אחת החברות המתמחה בליווי וצמיחה של עסקים היא חברת מינוף עסקי https://minufiski.com/ שמנהלת עבור חברות את התהליכים ולא מסתפקת בייעוץ וליווי עסקי. בכדי שעסק יוכל לחלץ עצמו מתוך משבר או בכדי לעשות את הצעד הבא, עליו להכיר מספר נתונים פיננסיים קריטיים על מנת לצלוח את המשוכה המורכבת הזו. המידע הראשון הוא כמובן תחשיב של הוצאות והכנסות בין אם נוכל לקבל דוח מפורט על ידי רואה החשבון ועד אל אסוף חשבוניות ומעקב אחר הפעולות שהתבצעו בחשבון הבנק של העסק. זמן לא פחות מומלץ עבור ייעוץ עסקי הוא כאשר בעל העסק נקלע לחובות, בין אם מדובר בהלוואות במסגרות שונות ועד אל פיגור תשלומים אל מול ספקים. קבלת ייעוץ בזמן שכזה תאפשר צמצום טעויות עתידיות, והידוק חגורה באזורים אפשריים.
ואכן רגעים כאלו זועקים לייעוץ חיצוני שיוכל להעניק התבוננות קצת אחרת על העסק, אבל לעיתים גם בתוך עסקים וחברות הפועלים בצורה ”רגילה” לחלוטין נפערים ”בורות” בתקציב משום מקום. וכן גם רגע כזה יהיה לא פחות ממתאים עבור ייעוץ כלכלי, בין אם מדובר בתקלה באחת מהחוליות בשרשרת הייצור ועד אל ניהול נכון של משאבי אנוש. המלצה חמה מאיתנו, ברגע שהאפשרות עבור הלוואה עולה על השולחן, לא יזיק לקבל ייעוץ כלכלי מתאים.
לתכנן את ההצלחה
את המשפט הידוע ”רומא לא נבנתה ביום אחד”, ככל הנראה רובנו הגדול מכיר אבל כמו שרובנו יכולים להעניק עצות טובות לאחרים, חלק לא קטן מאיתנו גם מתקשה ליישם אותן. לכן עוד בתחילתו של הייעוץ חשוב לתכנן את אפיקי ההצלחה של העסק, בין אם מדובר באיסוף נתונים בזמני צמיחה ועד אל המצאת פתרונות בעיטות משבר חשוב להתאים את תוכנית הייעוץ למידות ולהתהוותו של העסק בזמן הנתון. לצד נתונים אקוטיים כמו בזמני משבר, יתווספו לא מעט נתונים אחרים החל מניתוח השוק אליו משתייך המוצר או נותן השירות ועד אל סקירת כלי שיווק מתאימים. אחד מערוצי השיווק החזקים ביותר שיכולים להיות לעסק עם אתר – היא לקדם את האתר בגוגל לעמודים הראשונים. מבקרים שמגיעים מגוגל הם כאלו שמחפשים את הפתרונות של בית העסק ולכן גם מגיעים מבושלים. ישנן לא מעט דוגמאות באתר https://digiguidance.com/ לסיפורי הצלחה של עסקים שקידמו את עצמם בגוגל.
כחלק מכלל הבדיקות והנתונים השונים שיעברו אל ידיו של היועץ הכלכלי, ייבנו גם תחזיות כספיות עבור העסק, לצד תוכנית פעולה כלכלית אשר תשאף לייצב את המצב הכלכלי ולשפר אותו ועד אל בניית מודל תמחור עבור מוצרים ושירותים שונים. כל אלו ועוד כלים נוספים יאפשרו מבט ”על” עבור בעל העסק, לבצע החלטות שקולות ותחת מספר תוכניות אשר יוכלו להתאים בצורה הכי מיטבית לעסק.
בחירה של יועץ כלכלי
אם החלטנו על קבלת ייעוץ כלכלי מאיש מקצוע מתאים, מומלץ גם להכיר את הנקודות אשר יעזרו לנו לבחור את איש המקצוע המתאים ביותר עבורנו. ראשית כל מומלץ לבחור יועץ כלכלי בעל ניסיון, החל מניסיון במקצוע עצמו ועד אל ניסיון בעבור בתי עסק כמו שלנו. שנית כל מומלץ לשמוע חוות דעת מלקוחות אחרים בין אם נשמע המלצות או חוות דעת מעט שליליות, נוכל לקבל תמונה הרבה יותר ברורה לאופי השירות של בעל המקצוע.