
אמנם, חשוב לדעת שפרסום לציבור החרדי מציב כמה אתגרים ייחודיים הדורשים גישה שונה מזו של שווקים אחרים. השיקולים המרכזיים הם הגעה לאנשים הנכונים עם המסר הנכון תוך שמירה על נאמנות לערכים החרדיים של צניעות ושיקול דעת.
כשבאים לעשות שיווק דיגטאלי על מנת להגיע לקהל יעד עצום זה, יש לשים לב לכך שהקהילה החרדית היא מבודדת בצורה מסוימת, ולכן חשוב למקד מודעות ספציפית לשוק זה. טכניקות פרסום מסורתיות כמו מודעות באנר מקוונות או מודעות פייסבוק אינן אפקטיביות כמו בציבור הכללי, מכיון שרוב הציבור החרדי לא נמצא ברשתות החברתיות הללו. במקום זאת, אסטרטגיות ממוקדות כמו פוסטים ממומנים באתרי אינטרנט חרדיים או משפיעני מדיה חברתית יכולות להצליח יותר למשוך את תשומת הלב של השוק הזה.
הפרסום החרדי באינטרנט 2022 עובד, במהלך השנה התבצעו מספר עצום של רכישות דיטאליות על ידי גברים ונשים חרדיות. אם אתם בעלי עסק או שירות שיכול להתאים גם לציבור החרדי – אל תפספסו את קהל יעד הלקוחות הזה בשום אופן, ובשביל כך עליכם לדעת את כללי המשחק החרדיים.
פרסום לציבור החרדי מצריך גישה שונה מזו של שווקים אחרים, אך הוא יכול להצליח ביותר אם נעשה נכון. על ידי מיקוד לאנשים הנכונים עם המסר הנכון, עסקים יכולים להגיע לשוק בעל ערך זה תוך שמירה על נאמנות לערכים שלהם.
4 כללי אצבע לגבי פרסום ליהודים חרדים ברשתות החברתיות
1. שמור על מודעות פשוטות וענייניות
בעת יצירת מודעה, חשוב לשמור על המסר פשוט וענייני. ניתן להשיג זאת על ידי שימוש במשפטים קצרים ותמציתיים ועל ידי הימנעות מז’רגון טכני. המטרה היא לתקשר את המידע המרכזי בצורה ברורה ככל האפשר כדי שקהל היעד יוכל להבין אותו בקלות.
חשוב גם לעצב מסרים המהדהדים את הערכים החרדיים של צניעות, שיקול דעת, חינוך למשפחתיות ועוד. משמעות הדבר היא הימנעות מוויזואליות נוצצת או מושכת תשומת לב, והתמקדות בתוכן חינוכי או אינפורמטיבי. המטרה היא לספק ערך מבלי להיות דוחף או מכירתי יתר על המידה.
- 2. ודא שכל המודעות מכבדות ובטוב טעם.
כחבר בקהילה היהודית החרדית, מוטל עלי לא פעם ליצור קמפיינים מכבדים ובעלי טעם. זה יכול להיות אתגר, שכן משווקים רבים מתמקדים ביצירת מודעות מזעזעות או כאלו בלבוש מינמאלי על מנת להגיע לגרום המשותף הנמוך ביותר של קהל הלקוחות שלו. עם זאת, אני מאמין שאפשר ליצור מודעות שמושכות תשומת לב וגם מכבדות. לדוגמה, גישה אחת היא להתמקד במוצר או בשירות עצמו, במקום להשתמש במודלים בלבוש דל או בשפה זולה. אפשרות נוספת היא להשתמש בהומור כדי להעביר את הנקודה מבלי להיות פוגע. בסופו של דבר, חשוב לזכור שלא כולם חולקים את אותם סטנדרטים של הגינות, ולכן חשוב לשים לב לקהל הפוטנציאלי בעת יצירת מסע פרסום.
- 3. הימנעו משימוש בכל תמונה או שפה העלולים להרחיק חרדים.
יש תמונות ושפה מסוימת שכשחרדים רואים אותם – הפ פשוט יודעים שהמוצר הזה לא בשבילם. מי שחי בציבור הישראלי הכללי, יכול להיות שאפילו לא יבחין בכך, ולכן כדאי להתייעץ עם משווק חרדי שמבין בתחום..
- 4. כוון תמיד את המודעות שלך במיוחד לקהילה היהודית החרדית.
הקהילה היהודית החרדית היא שוק ייחודי ומשגשג, וחשוב לוודא שהפרסום שלכם מכוון במיוחד לקבוצה זו. יש כמה דברים חשובים שכדאי לזכור בעת מיקוד לקהילה הזו. ראשית, חשוב לזכור שהקהילה היהודית החרדית היא מבודדת יחסית, מה שאומר שהם לא חשופים להשפעה חיצונית רבה. המשמעות היא שהפרסום שלך צריך להיות יעיל במיוחד כדי להגיע אליהם. שנית, הקהילה היהודית החרדית מאוד מלוכדת. הם מסתמכים במידה רבה על המלצות מפה לאוזן, לכן חשוב לוודא שהמודעות שלכם יראו כמה שיותר אנשים בקהילה. שלישית, בקהילה היהודית החרדית יש ספקנות רבה כלפי אנשי סמכות חיצוניים. כתוצאה מכך, המודעות שלך צריכות להיות מעוצבות בקפידה כדי להיראות אמינות ונאמנות. בשורה התחתונה הפרסום למגזר החרדי עובד! אלא שצריך להתחשב בדברים שכתבנו כאן, ולהתייעץ עם איש שיווק חרדי מצוין, ועל ידי כך תוכלו לוודא שמסע הפרסום שלכם מכוון במיוחד לקהילה היהודית החרדית ושיש לו סיכוי גבוה יותר להצלחה בקהל היעד.