
זו הסיבה שאתם חייבים לכתוב את קורות החיים שלכם בצורה מושלמת ולא לזלזל באף שלב בדרך לשם – מגייסים קוראים מאות קורות חיים בכל יום ואם לא תשקיעו, יהיו עוד המון אחרים שיתפסו את העין.
ממחקרים שנערכו במחלקות משאבי אנוש, עלה כי הזמן הממוצע למעבר על קורות חיים בודדים הוא כ- 10 שניות בלבד! זהו נתון שעשוי להבהיל כי בעצם הוא מדגיש את החשיבות של המסמך אותו אתם יוצרים.
כדי שתוכלו ליצור קורות חיים מנצחים שירשימו כל מעסיק, אתם חייבים לעבוד לפי הכללים החשובים שנפרט במאמר (למידע נוסף – ניתן לקרוא כאן) והם יבטיחו שאת השלב הראשון בחיפוש העבודה, כתיבת קורות חיים מקצועיים, תעברו בהצלחה.
אז בואו נתחיל!..
- תוכן תמציתי – קורות חיים אינם סיפור ביוגרפי על חייכם, אלא מסמך תמציתי שמסכם את ניסיונכם ויאפשר למנהל המגייס להבין כיצד תוכלו לתרום לארגון שלו.
אין צורך לפרט על כל מקומות העבודה בהם עבדתם, אלא להתמקד ב- 10 שנים האחרונות. במידה ועבדתם בעבר הרחוק במקום עבודה שאינו קשור כלל לעבודה הנוכחית, ניתן להשמיט אותו.
- כתיבה בגוף שלישי – אינכם מדברים על עצמכם “אני עשיתי” / “אני הובלתי”, אלא המסמך אמור לספר עליכם מנקודת מבט של גוף שלישי, כגון: “ניהול חנות בגדים כולל עבודה עם ספקים והנהלה”.
- סדר כרונולוגי הפוך – מגייס סורק את קורות החיים מלמעלה למטה כדי לקבל תוך מספר שניות את ההבנה מי אתם ומה אתם יודעים. הדרך הנוחה ביותר שתוכלו לכתוב את קורות החיים שלכם היא על ידי שיטת “סדר כרונולוגי הפוך” אשר עיקרה הוא לכתוב את הניסיון האחרון שלכם, ראשון ברשימה, וכך להמשיך לפרט עד הניסיון הראשון שהיה לכם, שיופיע אחרון ברשימה.
- מראה נקי ותבניות עיצוב – רוב האנשים אינם משקיעים בעיצוב וקורות החיים נראים שחור על גבי לבן. דרך קלילה להבליט את עצמכם על השאר היא להשתמש בתבניות עיצוב שיבלטו לעין ויגרמו לסקרנות כבר מהרגע הראשון.
- עמוד אחד (או שניים במקרים חריגים) – אין טעם לחרוג מאורך של עמוד אחד. כפי שציינו מקודם, קורות החיים צריכים להיות תמציתיים ואין סיבה שיהיו ארוכים מעמוד אחד, אלא אם יש לכם רקע רחב מאוד וחייבים לפרט עליו בשני עמודים (בשום פנים ואופן לא ארוך מכך).
אלו העצות העיקריות שילוו אתכם ביצירת קורות חיים, במידה ותכתבו אותם לפי השלבים והיסודות שציינו מעלה, יהיו לכם קורות חיים מרשימים שיעזרו לכם להתקדם לעבר המשרה הרצויה.
הכתבה בשיתוף אתר ריזומייקר – קורות חיים מקצועיים.