
עם זאת, קידום האתר העסקי בגוגל הוא לא תהליך סטטי. הקריטריונים של גוגל לדירוג אתרים נעשה מורכב ומעמיק יותר ככל שהזמן חולף וכדי לשמור על רלוונטיות, חשוב שנשמור אצבע על הדופק ונישאר מעודכנים. אז מה חדש בעולם הקידום? אלו כמה מגמות שחשוב להכיר ולפעול על פיהן.
יותר מאי פעם – לכוון לאינטרסים של המשתמש
בלב לבה של פעילות גוגל, מוצבת מטרת על אחת – לספק לגולשים את התוצאות הרלוונטיות ביותר לשאילתות שהם משאירים במנועי החיפוש שלה. מדובר בתהליך מתמשך שמשתכלל ללא הרף. אחד החידושים החמים ביותר, הוא אלגוריתם BERT שעושה שימוש בלמידת מכונה כדי לזהות דפוסי שפה טבעית. בפועל, מה שזה אומר הוא שהימים בהם דחסנו מילות מפתח למאמרים בלתי רלוונטיים מגיעים אל סופם. האלגוריתמים של גוגל שמים היום דגש על תוכן איכותי ואם לא נשקיע בו ונשמור על רלוונטיות למשתמש, הדירוג שלנו ייפגע.
לשכלל את מחקר מילות המפתח
העובדה שהאלגוריתמים השתכללו כלל לא אומרת שאין עוד משמעות למחקרי מילות מפתח, להיפך, מחקר מעמיק יהפוך לחשוב בהרבה עבור קידום אתרים בגוגל. מה שזה אומר בפועל הוא שנצטרך להבטיח שמילות המפתח שאנחנו עושים בהן שימוש אכן קשורות לתוכן שאנחנו כותבים.
להשקיע בתוצאות עשירות
גוגל שמה יותר ויותר דגש על תכנים שמציעים למשתמש מידע ותוכן עשיר כבר בדף התוצאות. על ידי יישום תוצאות עשירות (Rich Snippets), נוכל לשלב כבר בתוצאה תמונות, דירוגים וביקורות, מוצרים נבחרים ושאלות ותשובות. מדובר באלמנט שיכול להזניק את הפלטפורמות שלך באופן משמעותי.
לשים דגש על החיפוש הקולי
אם חשבת שחיפוש קולי בגוגל הוא תופעה זניחה, הגיע הזמן לחשוב על זה שוב. גוגל מדווחת על נתון מפתיע – מעל ל-25% מכלל האוכלוסייה העולמית משתמשים בחיפוש קולי בטלפונים הניידים שלהם. חשוב שניקח זאת בחשבון בהפקת התוכן שלנו. לרוב, שאילתות בחיפוש קולי הן ספציפיות וארוכות יותר. משמעות הדבר הוא שלרוב מדובר בלידים איכותיים יותר שבשלים להמרה. לכן, חשוב שנשקיע בביטויי זנב ארוך.
להשקיע באופטימיזציה לניידים
יותר ויותר בעלי אתרים משקיעים היום ביישום AMP באתרים שלהם. הטכנולוגיה החדשה מאפשרת להאיץ משמעותית טעינת דפים בנייד. בהתחשב בעובדה שמעל ל-80% מהגלישה היום נעשים דרך ניידים, חשוב מאוד שניישם את הטכנולוגיה הזו.
שיווק באמצעות משפיענים
בימינו, כוכבים חדשים נולדים כל יום. הרשתות החברתיות מאפשרות לכל אדם לבנות ערוץ תוכן עצמאי ולבנות קהילת משתמשים נלהבת. מדובר בכוח אדיר שחשוב שנגייס לטובת המותג שלנו. ניתן לשתף פעולה עם יוטיוברים ואושיות אינסטגרם חמות כדי לבנות קהילות סביב העסק שלך.
זה הזמן לעבור לווידאו
יוטיוב הוא מנוע החיפוש השני בפופולריות שלו אחרי גוגל ומכיל מעל מיליארד משתמשים. מדובר בנפח משתמשים אדיר. אם עוד לא התחלת לשווק באמצעות סרטונים – זה הזמן להתחיל. מדובר בתוכן הממיר ביותר שמסתובב היום ברשת ויש לו פוטנציאל אדיר להרחיב את קהלי היעד שלך. יוטיוב מציעה מגוון הזדמנויות לאופטימיזציה ותיוג במילות מפתח ואם נשקיע בכך, נוכל לתת לעסק שלנו עוד אפיק חשוב לקידום.
T-A-E – 3 אותיות שחשוב להכיר
מעבר לעובדה שהתוכן צריך להיות רלוונטי למילות המפתח ובעל ערך מוסף למשתמש, חשוב שנקפיד על שלושה קריטריונים מרכזיים שגוגל מדרג באמצעותו תכנים.
- מומחיות – יש להפגין ידע מקצועי ומיומנות גבוהה
- סמכותיות – יש להשתמש במקורות איכותיים וברי סמכא
- אמינות – חשוב שנבסס היטב את התוכן שלנו ונוודא שאנו מספקים מידע אמין
להשקיע בקישורים
קישורים נכנסים נעשים גורם דירוג בחשיבות עולה. כדי להבטיח שהם יעניקו לך תוצאות אפקטיביות, צריך להשקיע בקישורים נכנסים באיכות גבוהה. ככל שנוכל לרקום שיתופי פעולה עם אתרים ברי סמכא עם נפח משתמשים גבוה, כך עולים הסיכויים שהקישורים שלנו יניבו הזרמת טראפיק איכותית.
לשמור על התוכן נוח לקריאה
האלגוריתמים של גוגל ממשיכים להשתכלל גם בתחום קריאות התוכן. חשוב להקפיד על משפטים קצרים וברורים ולכתוב בשפה קולחת ונהירה. חלוקה לפסקאות קצרות עם כותרות ברורות ורשימות עם בולטים יעלו משמעותית את דירוג התוכן. ככלל בעת הכתיבה, חשוב שרוב המשפטים לא יכילו יותר מ-15 מילים.
רוצים לקדם את העסק שלכם טוב יותר ? פנו עוד היום לחברת פרסום דיגיטלי.






